Reis mee met ons Down-Under!

Nieuw Zeeland (Noordereiland!)

Hoi allemaal,

Hier weer een nieuw reisverhaal geschreven vanuit Wellington (de hoofdstad van Nieuw Zeeland). Inmiddels ben ik alweer een week op pad met de tour en we hebben al veel gezien en gedaan! De groep bestaat uit mensen rond mijn leeftijd dus dat is wel prettig. Bijna iedereen is net als ik ook alleen aan het reizen en veel van hen combineren het ook met een bezoek aan australie dus ik was niet de enige met dat idee. Ik ben de enige nederlander in de groep (wat ik eigenlijk wel prettig vind haha). De groep bestaat uit 4 jongens en 12 meisjes afkomstig uit australie, duitsland, finland, zweden, denemarken, UK, ierland en polen. We praten allemaal goed engels met elkaardus al snel kwamen de gesprekken op gang en het is inmiddels een gezellige groep geworden! Ook de gidsen Graig en Lee zijn top dus geen klagen hier! Ook de accomodaties zijn super de luxe in vergelijking met de hostels die ruud en ik in Australie hebben gehad. Vaak hotelkamers ensuite en soms zelf jaccuzi en zwembad aanwezig. Een keer had mijn kamer zelfseen eigen tuintje met prive zwembad haha! Helaas hadden we het toen zo druk dat we er geen gebruik meer van hadden gemaakt.

Ik probeer hieronder even kort te vertellen wat we allemaal gedaan hebben. Ik heb niet heel veel tijd op het internet hierdus ik heb niet echt tijd om mijn verhaal te controleren dus misschien komt het wat onhandig of onduideljikgeschreven over maargoed dan weten jullie waardoor dat komt!

We zijn vorige week dinsdag de 17e vertrokken met de groep vanuit Auckland naar Bay of Island. Daar kon je vanalles doen maar ik en nog 3 andere meisjes besloten om het rustig aan te doen en geen excursie te doen maar de omgeving zelf te verkennen en hebben toen een leuke wandeling gedaan naar een waterval. Savonds met de groep uiteten geweest en wat gedronken in de kroeg wat erg gezellig was. Veel van onze avonden sluiten we af met de nodige alcohol wat toch wel vermoeiend begint te worden aangezien we vaak al om 06:30 opstaan om weer door te gaan naar de volgende bestemming!
Na Bay of Island zijn we doorgereden naar Coromandel waar we heerlijk in de zee gewommen hebben op een prachtig strand (de film Narnia is daar ook opgenomen.De dag daarna naar rotarura doorgereden. Rotarura is een klein stadje/dorpje waar veel warmwaterbronnen zijn. Het dorpje stadje heeft erg veel borrelende modderpoelen in de grond, geizers en weet ik veel wat het allemaal was. Maar de stad stonk daardoor naar rotte eieren!! Niet echt een plek om je was buiten te hangen haha. Ik ben met een groot deel van de groep gaan raften in een rivier dat echt weer een adembenemend uitzicht had. Heel Nieuw Zeeland is trouwens echt prachtig! Als we in de bus zitten kan ik nooit slapen want ik wil alleen maar uit het raam kijken naar al het moois hier!
De 21e zijn we met de groep naar een (echte) maori plek gegaan waar maar weinig mensen de kans voor krijgen dus dat was wel tof!(maori zijn de oorspronkelijke bewonders van nieuw zeeland en hebben bijzondere cultuur, taal etc. Bijvoorbeeld die Haka die de rugbyspelers doen van Nieuw Zeeland voor iedere wedstrijdis afkomstig van Maori cultuur).
Na een welkomsritueel ben ik nu een lid van de maori familie en dat was echt speciaal om mee te maken. We mochten hier geen foto's van nemen dus helaas maar ik heb welandere foto's daar kunnen nemen. zoals defoto waaropheel de groep springt aan de voorkant van de Marai waar we savonds in hebben geslapen.Het slapen in de Marai was ookeen bijzondere ervaring! Ik heb daar echt een geweldige dag/nacht gehad met de groep.
De volgende dag zijn we naar een ander maori dorp gegaan wat meer een toeristische plek is is waar je ook een rondleiding kreeg ik voelde me op en top toerist daar toen ik tussen de chinezen foto's maakte van de mensen die daar nog echt indat dorp/toeristische attractiewonen ook! De maori mensenhadden ook hun klederdracht aan enzo wat ze in hun dagelijkse leven niet door maar alleen bij speciale gelegenheden. Het was een oud dorp gelegen tussen allemaal warmwaterbronnen wat wel mooi was maar dus ook weer stonk. Maargoed genoeg over de maori. Daarna zijn we doorgereden naar Tongariro National Park (in de winter een ski gebied maar het hele jaar door populair vanwege de vulkanen en goede wandelroutes). Op de dag van aankomst regenachtig was dus we hadden nog geen plannen gemaakt om de volgende dag een wandeling te doen en hadden het met de nodige alcohol weer laat gemaakt. Sochtends aan het ontbijt was het inmiddels prachtig weer en besloot ik met nog 3 andere uit de groep om toch een wandeling te doen.. en dan kozen we ook maar meteen een vande langste van 19,4 km over de volkaan.
Deze wandeling was echt prachtig maar ook slopend vanwege de avond daarvoor. Maar we hebben het allemaal goed volgehouden en dat was maar goed ook want het was echt een prachtig op 2km hoogte! Ik heb bij jullie reacties al gelezen dat jullie denken dat het hier heel koud is hier in Nieuw Zeeland maar dat valt heel erg mee hoor. We hebben tot nu toe echt super veel geluk gehad met het weer (dat hier elk moment kan omslaan). Maar de meeste foto's die ik heb toegevoegd zijn die van de wandeling op de vulkaan waar het natuurlijk wel erg koud was (het vroor op de top 9 graden ofzo?) ener waaide ooknog eens een wind vanuit antartica. Maargoed volgens de mensen die er wonen was het de perfecte dag om de wandeling te lopen aangezien het zonnig was en niet regende.
Vandaag zijn we doorgereden naar de hoofdstad Wellington en morgen vertrekken we met de boot naar het zuidereiland.

Ik heb geen zin meer in het schrijven van dit verhaal dus ik stop nu! Nogmaals sorry als het verhaal onduidelijk en van de hak op de tak overkomt maar we hebben zoveel gedaan dat het lastig is om het allemaal in de goede volgorde te onthouden haha.
Ik geniet hier ontsettend van al het moois en alles gaat goed! Ik zie er nu al tegen op om naar huis te gaan maar dat is gelukkig pas over een week of 2!

DOEII!!!

ps: Ik vind het leuk om jullie reacties te lezen. ik lees ze allemaal hoor!

De laatste 2 weken in Aussie!

Hoi allemaal,

het heeft even geduurd voor jullie weer een update kregen van onze belevenissen in Australie maar vanwege ons strakkeschema van alles wat we de laatste weken nog wilde doen hadden we eigenlijk geen tijd genomen voor het typen van een reisverhaal.
Maargoed hier dus weer eenupdate die dit keer door Merel geschreven wordt vanuit Auckland in Nieuw Zeeland! Want voor degenen die nog niet van mijn plannen afwisten heb ik besloten om mijn reis met 4 weken te verlengenin Nieuw Zeeland. Ik sluit me dinsdag aan bij een groepsreis voor een 19 daagse tourover de 2 eilanden.
Ik slaapnuop een 4 persoonskamer met een japanner, amerikaan en een engelse. Ze zijn heel aardig en ook het hostel is netjes en gezellig. En nog belangrijker is dat de jongens op mijn kamer niet snurken dus ik heb m'n eerste nacht heerlijk door kunnen slapen!

Maargoed nu eerst maar ees vertellen over onze laatste 2 weken in Australie!
Ons vorige verhaal hebben we op nieuwjaardag geschreven in sydney en in de laatste 2 weken hebben we weer een hoop gedaan/gezien dus begin ik daar maar eens mee.

2januari zijn we vanuit sydney doorgereden naar het natuurgebied de 'blue mountains' vlakbij sydney. Het was mooi daar met spectaculaire uitzichten maar we merkten wel dat we inmiddels al wel verwend waren met andere mooie national parken waar we geweest waren dus het viel een klein beetje tegen aangezien iedere reisgids wel uitgebreid de blue mountains beschreef als MUST SEE. Maargoed het was nogsteeds leuk hoor. Na 1 overnachting daar zijn we verder richting het zuiden gereden naar Murramarang National Park (wij zaten op het pretty beach gedeeltje daarvan) waar we op een van de leukste camping van onze reis hebben verbleven. Het was weer een national park camping wat het altijd toch weer leuker maakt dan een grote, particuliere camping.
Op de camping waren we bijna de enige buitenlanders dus we bevonden ons midden tussen alle aussie zelf. Wat een aardige mensen zijn dat toch! Heel anders dan de Nederlanders die vaak eerst iemand willen kennen voor ze er aardig tegen doen. We werden door verschiilende mensen uitgenodigd om wat bij ze te komen drinken terwijl we aan het afwassen waren. We hebben toen zelfs nog een hele avond bij een australisch gezin gezeten waarvan de vader nederlands was en op z'n 18e emigreerde naar australie. We kregen nog wat tips hoe we met al het wildlife om moesten gaan want er waren giftige slangen gesignaleerd op de camping maar die hebben wij niet gezien gelukkig. Pretty beach was zelf erg pretty zoals de naam al zegt. Met de camping aan het strand konden we geen mooiere plek bedenken. Dit moet je straks maar bij de foto's bekijken. Wat ook erg leuk was aan de plek dat er heeeeeeeeel veeeel wilde kangaroos zate die je van dichtbij kon benaderen. Zelfs nog zo'n baby kangerootje met zn hoofd uit de buidel van zn moeder zien steken! Zo lief! :)
Na 2 nachten op Pretty Beach zij we doorgereden naar het zuiden. We hebben op een schattig campingje aan ee rivierovernacht met maar 10 plekken ofzo. De eigenaar had alles heel gezellig en schattig ingericht maar wij vonden de zwerver nog het grappigste. Want er verbleef namelijk een zwerver op de camping die daar in ruil voor het verrichten van wat hand en spandiensten mocht wonen. Hij hielp Ruud dus zelfs nog met het aansteken van de vuurkorf, waar we s'avonds nog lekker bij hebben gezeten.
De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Phillip Island (vlakbij Melbourne). Daar hebben we s'avonds op een tribune naar de honderden kleine pinguins gekeken die na een dag vissen op zee terug kwamen naar hun nest met baby piguins! Was echt heel leuk om te zien maar we mochten helaas geen foto's maken al heb ik het wel stiekem zonder flits geprobeert maar dat lukte toch niet zo goed dus heb ik alle piguin knuffels in de souvenirwinkel maar op de foto gezet.
Van Phillip Island zijn we de volgede dag doorgereden naar de Great Ocean Road (ten westen van Melbourne). In een van de eerste dorpjes op de Great Ocean Road hebben we overnacht en de volgende ochtend vertrokken we op tijd om de rest van de kustweg te volgen.
Het was een prachtige route langs uitgestrekte stranden en kleine baaitjes waar de rivieren op uitkomen. Het mooiste waren toch wel de 12 apostelen die in de woeste zee stonden. Al waaide het daar wel super super hard dus heel comfortabel was het niet om er naar te kijken. We hebben ooknog een helicoptervlucht boven de apostelen gedaan. We hadden allebei nog nooit in een helicopter gezeten dus dat was al heel speciaal al maakte het uitzicht het daar echt adembenemed!
Vervolges hebben we de route afgemaakt en zijn we nog een paar keer gestopt op wat uitkijkpunten. In Warrnambool (het einde van de Great Ocean Road) hebben we overnacht en zijn de volgende ochtend doorgereden naar Melbourne waar we onze laatste 4 dagen/nachten zouden doorbregen.(helaas was het niet echt super lekker weer in Melbourne dus hadden soms nog een trui aan zelfs!)
We vonden in Melbourne alvrij snel een goede camping die dicht bij het centrum lag. Met de bushalte voor de deur waren webinnen een half uur in het centrum van de stad.
Van onzegrote vriend Roger(die hierpasgeleden nog gewerkt en gewoont heeft!)hadden we een'to do' list meegekregen die we helemaal afgewerkt hebben.
We zijn met de gratis city circle tram (oud trammetje) meegeweest die een rondje rond het centrum rijdt, we zijn naar de Queen Victoria Market gegaan waar wesouvenirs hebben gekocht, we hebben op de 88e verdieping van een kantoorgebouw de stad bekeken en hebben in de stad rondgeslenterd tussen de oude straatjes vol graffiti.
Verder zijn we ook nognaar de MCG (Melbourne Cricet Ground) geweest. In dit station passen 100.000 mensen! Cricet is de sport in australie (zoals voetbal bij ons) dus het was welleuk om daar zo nog wat van mee te krijgen, al hadden we natuurlijk beter een wedstrijd bij kunnen wonenmaarja. Wel hebben we een topspeler zien langslopen achter de schermen waarvan wij natuurlijk geen enkel idee hadden wie het was haha!Was waarschijnlijk de wesly sneijder ofzo haha!
De laatste dag hebben we ons kamertje ingeleverd waarmee we in 3 weken nog 2542 kilometer mee gereden hebben! Ik heb ernog geen 100km mee gereden dus de eer gaatnaar Ruud, alwarenwe zonder mijn kaartleeskwaliteiten natuurlijk ook nog nerges gekomen :P.
Die middag zijn we nog naar St Kilda geweest (de badplaats van Melbourne, zoals schevenigen voor Den Haag) en 's avonds zijn we uiteten geweest bijThe Spagetti Tree (Rogers oude werk!).Omdat we zijn vrienden waren kregen we extra goede service en ook nog een een dikke korting haha! (Als bewijs ben iknog met je collega's op de foto geweest hoor Ro!)
De laatstenacht hebben we doorgebracht in onze hotelkamer midden in het centrum (jawel een hotel na al die nachten in hostels en op campings!).Helaasmoesten we om half 6 al uit bed om weer richting het vliegveld te gaan :( :(
We wisten natuurlijk al die tijd al dat aan ons avontuur een einde zou komen en dat we daar afscheid van elkaar moesten gaan nemen maar toen was het ineens toch zover. Gelukkigwaren onze vluchten goed op elkaar afgestemd en konden we dus ook samen door de douane en hoefde we pas bij de gates afscheid te nemen.Vanaf mijngate kon ik Ruud z'n vliegtuig zien pendelen toen ik mocht gaan boarden.
Na een vlucht van 3,5 uur ben ikin Auckland in Nieuw Zeeland aangekomen en kon ik vervolgens makkelijk mijn wegnaar het hostel vinden. Inmiddels heb ik hier zelfs al een nacht geslapen en het is echt een prima hostel met aardig mensen op mijn kamer dus ik voel me helemaal niet alleen hier.Net even een wasje gedraait (was echt weer eens nodig!) en ga zo nog even de stad verkennen. Ruud zit op dit moment nog steeds in het vliegtuig wat echt een raar idee is. Ik heb hem nog even gesproken(via de gratis wifi waarover we beide beschikte) toen hij in Hong Kong was voor zijn tussenstop van 8uur.. Maargoed ik maak een einde aan mijn lange lange verhaal! Ruud zal jullie vast nog meer kunnen vertellen als hij straks thuis is. Ik probeer jullie straks ook weer online op de hoogte te houden van mijn avonturen hier down under! (ps: de foto's komen er aan!)

Kerst in de natuur en NYE in het grote Sydney!

Hoi allemaal!
Allereerst de beste wensen voor 2012!
We hebben jullie in deze blog weer veel te vertellen.

We beginnen maar even bij het ophalen van ons campertje! De 24e hebben we ons campertje opgehaald en is Ruud vol goede moed aan de linker kant gaan rijden. Dit wende vrij snel al heeft Merel het tot nu toe nog niet aangedurft om aan het stuur te gaan zitten.
Het campertje is een klein schattig busje die hard moet werken om de berg op te komen (en ook veel benzine slurpt!). De buitenkant van de bus is met bloemstickers beplakt wat niet echt stoer overkomt (laat staan dat Merel deze ook nog met kerstversiering heeft uitgebreidt). We zijn zo ongeveer het meest deuzige voertuig op de weg tussen alle grote stoere 4x4 auto's en grote vrachtauto's. Maar wij zijn er erg blij met ons campertje!

Nadat we de 24e nog even snel onze boodschappen hadden gedaan in de kerstdrukte zijn we doorgereden naar Lamington National Park. Het was een lange bochtige maar prachtige weg naar de top van een berg waar we aankwamen op de primitieve camping van het National Park. Waar de wilde kangaroos op 2 meter afstand zaten te grazen en de bondkleurige papagaaien op het dak van de camper kwamen zitten. Het park heeft een bond vogelleven en daar horen ook zeer aparte geluiden bij. Soms leek het wel of vogels laserschiet geluiden aan het maken waren of dat het vechtende apen in de bomen waren. Maargoed dat ter zijde.
Op eerste kerstdag hebben we een wandeling gemaakt door het natuurpark over een Tree Top Walk,. Dit was een loopbrug in de top van de boomen waardoor je super mooi uitzicht had over het regenwoud. Ja Ja het was weer een regenwoud (zou je niet denken bij Australie toch?!). Verder nog een mooie wandeling gemaakt tot aan de rand van een waterval waarvan we ook weer prachtig uitzicht hadden. Ook hebben we op 1e kerstdag de bondgekleurde vogels gevoerd wat erg grappig was. Hier zullen we binnenkort nog wel wat foto's van op deze site zetten.
2e kerstdag zijn we doorgereden naar de Gold Coast. Wat een verschil met het rustige National Park. De Gold Coast staat bekend om zijn massa toerisme en vele attractieparken. Nadat we even bij Surfers Paradise geluncht hebben zijn we daarom ook maar weer snel doorgereden naar Byron Bay. Dit is een populair surfdorpje op het meest oosterlijke puntje van Australie.

De volgende dagen waren reisdagen omdat we de 29e onze camping in Sydney hadden geboekt. Het was maar goed dat we onze camping ruim vantevoren hadden geboekt omdat heel Sydney helemaal vol zat! Aan de kant van de weg staan allemaal campertjes en auto's van mensen die geen plek meer konden vinden voor oud en nieuw in Sydney. Daardoor slapen ze nu maar aan de kant van de weg maar wij hebben dus wel een goede camping! Deze camping is trouwens weer in een National Park op zo'n 11km van het centrum van de stad. Met de trein zijn we in 30minuten in het centrum. We hebben de stad inmiddels al goed verkend en al veel foto's gemaakt van het opera house en de harbour bridge. We zijn zelfs nog in een pilaar van de harbour bridge geklommen wat een mooi uitzicht gaf over de stad en de haven. We hebben ook nog even in de haven gevaren omdat we met de ferry naar Manly Beach wilde. Dit is volgens de Australier zelf namelijk een beter strand dan het populaire en toeristische Bondi Beach.

Gisteren was het oud en nieuw (NYE) wat in Syndey natuurlijk uitbundig gevierd wordt met het vuurwerk op de brug. We hadden vantevoren al uitgezocht waar we het vuurwerk wilde gaan bekijken. Dit was namelijk in het stadspark van Sydney (de botanic gardens). We hadden al gehoord dat het erg druk zou worden dus dat we er vroeg bij moesten zijn als we een goed plekje wilde hebben. Daarom sloten we ons om 8uur s'ochtends al aan in de rij! Maar dit had wel als resultaat dat we een van de beste plekken hadden! De tijd hebben we gedood met het doen van spelletjes etc op ons kleedje, al was er ook genoeg te zien want het werd drukker en drukker. De tijd ging gelukkig nog best snel en om 00:00uur hebben we het prachtige vuurwerk mogen aanschouwen. Deze vuurwerkshow was onbeschrijfelijk mooi! Als je hier filmpjes van wilt zien staan deze al op youtube.

Morgen vertrekken we weer van de camping en wat we dan gaan doen lezen jullie waarschijnlijk in ons volgende verslag!

Groetjes! Merel en Ruud

ps: Het lukt ons niet om vanaf deze computer foto's te versturen dus die komen nog!
Vergeet ook geen reactie achter te laten want we vinden het leuk om die te lezen!

Zand happen op Fraser Island, cultuur in de grote stad en krokodillen aaien in de dierentuin

Hoi allemaal,

Hier weer een update van onze avonturen down under!

Nadat we het vorige verslag zijn geeindigd met het surfen in Noosa hebben we weer veel meegemaakt.

Toen we3 weken geleden in Hong Kong bij de douanein de rij stonden te wachten raakte we in gesprek met een nederlands stel dat voor ons in de rij stond. Hun reisging ook naar Australie maar omgedraaidin vergeijking met de onze. Wij gaan van noord naar zuid en hun gingen van zuid naar noord. We hebben elkaar een fijne vakantie gewenst enriepen nog voor de gein ' nou dan rijden we ergens halverwege nog wel langs elkaar'.

Stom toevallig checkte wij 2 weken later in bij eenHostel in Noosa waar hun 5 minuten later arriveerden. We kwamen elkaar op het strand weer tegen en hebben samende volgende dag de surfles gevolgd. Watal stond beschreven inons vorige verslag.Ze hadden net als onsop de planning staan omnaarFraser Island te gaan en ze boden ons een lift aan naar Hervey Bay waar de veerboot je naar Fraser Island vervoerd.

Met onze Utrechtse reisvrienden Wouter en Jolien hebben we overnacht in het spookstadje Hervey Bay waar je behalve een drive trough slijterij weinig te doen had.

De volgende dagwerden we bij ons Hostel opgehaald door onze gidsin een grote 4x4 toyota landcruiser. In deze auto zaten we met nog 3 andere reizigers dus het was achterin lekkerknus. Met de Ferry zijn we naar Fraser Island gebracht waar het avontuur pas echt begon. Onze chauffeur en tevens gids reed de veerpond af om vervolgens lekker hard door het regenwoud te crossen. Vervolgens op de 50mile beachhighway aangekomen bracht hij zijn kilometerteller nog verder omhoog met af en toe een piek naar 120km per uur! Scheurend over het strand, golvend ontwijken en na een paar keer ons hoofd tegen het plafond van de auto te hebben gestoten kwamen we aan bij het scheepswrak dat op het strand en in zee lag. Dit was in 1935 met een vloedgolf vast komen te zitten en kregen ze niet meer los. Op de foto's kan je zien wat er na 70jaar nog van over is. Waarschijnlijk zal dit schip over 10 jaar al helemaal weg zijn. Verder heeft de gids ons nog naar andere mooie plekken van het eiland gebracht en hebben we genoten van een heerlijke lunch met bier en champagne. Na weer een dolle rit in de auto terug kwamen we net op tijd aan voor de laatste ferry terug naar het vaste land. Tijdens de oversteek zag Merel nog een haai boven het water uitspringen. Dit was schijnbaar niet zo heel bijzonder aangezien er in dat stuk zee de meeste haaien voor komen per vierkante km ter wereld! Dus er worden daar regelmatig haaien gespot en gevangen (of mensen opgegeten :P).

De volgende dag hebben we afscheid genomen van Wouter en Jolien om ieder weer zijn eigen reis voort te zetten. Wij vertrokken weer terug naar Brisbane waarvanuit we nu dit verhaal schrijven. Brisbane is een moderne stad met 3,2miljoen inwoners wat het dus lekker druk maakt. De oude gebouwtjes worden opgeslokt door grote kantoorgebouwen en hoge flats. Daarnaast krioelt het van de wegen waar iedereen met zn dikke auto lekker overheen raast. Op ons komt dat niet echt gezellig over maar speciaal voor opa hebben we nog wat foto's van de oude gebouwen gemaakt. Misschien herken je ze nog wel Opa?
De kerstsfeer proberen de Brisbaners hier te creeeren met versieringen en leuke kerstoptochten, al komt het voor ons een beetje raar over om metje kerstmutst op te lopen boven je zwembroek.

Gisteren hebben we een bezoek gebracht aan de Australia Zoo, dit is de dierentuin van Steve Iwin (the krokodile hunter). Het doel van de dierentuin was om mensen in contact te laten komen met de dieren en dit is goed gelukt. Ze lopen met de wilde dieren door het park heen zodat iedereen ze kan aaien en met ze op de foto kan. Op de foto's kan je zien dat Merel met een baby alligator, olifant, kangaroo, wombaten zelfs een baby koala op de foto is geweest. Dit was echt fantastisch!! Ook hebben de verzorgers laten zien hoe ze het verblijf voor de dieren zo aangenaam mogelijk maken. Zo speelde ze lekker samen met de olifanten en tijgers in het water. Dit hadden wij nog nooit gezien dus was heel mooi.

Vandaag doen we het lekker rustig aan en gaan zo zwemmen in de lagoon in Brisbane. (net als in Cairns hebben ze hier ook een gratis openbaar zwembad/aangelegd strandin de stad)
Morgen gaan we onze camper ophalen en dan zien we wel waar we met kerst belanden.

We willen iedereen fijne feestdagen wensen!
En mochten we voor die tijd niet meer online zijn ook alvast een goede jaarwisseling.

Groetjes, Ruud & Merel

Ps: we hebben 2 nieuwe foto albums op de site gezet dus vergeet die niet te bekijken en een reactie achter te laten!

Hier weer een update vanuit Australie!

Hey mates!

allereerst bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes die we ontvangen hebben na het overlijden van Oma Wierikx. Het was wel even schikken en heel verdrietig toen we zaterdag het droevige bericht hoorden. En vooral omdat we nu aan de andere kant van de wereld zitten en dus ook niet bij de begrafenis en de familie konden zijn.We hopen dat het een mooie uitvaart is geweest. We horen graag hoede uitvaard isgeweest en hoe het met iedereen van de familie gaat. We hebben er de afgelopen dagen veel aan gedacht maar hebben ons er
uiteindelijk maar bij neer gelegd dat we er fysiek niet bij konden zijn.

Het vorige verhaal zijn we geeindigd door te vertellen dat we zouden gaan snorkelen op het Great Barrier Reef. Dit was echt fantastisch!! Met een catamaran was het ongeveer 2 uur varen naar het rif en na een korte instructie hadden we de hele middag de tijd om al het moois onder water te bewonderen. We kunnen hier uitgebereid over vertellen maar om het kort samen te vatten is het een ervaring die we nooit hadden willen missen.Super veel mooie vissen in allekleuren van de regenboog gezien waaronder bijvoorbeeld ook de nemo vis! ;). Verder ook nog een schildpad gespot en dat in een omgeving met een prachtig koraal in een helderblauwe zee van 26 graden. We hadden een wegwerponderwatercamera'tje bij en de foto's zijn al ontwikkeld. We mogen niet klagen over het resultaat al komen de mooie kleuren op de foto's niet echt over zoals het was.

Vervolgens zijn we maandag naar Cape Tribulation gegaan dat ongeveer 150 kilometer boven Cairns ligt. De weg ernaar toe staat bekend als een van de mooise routes ter wereld. Dit omdat het een twee uur durende tocht is langs prachtige baaien aan de ene kant van de weg en het regenwoud aan de andere kant van de weg. Onderweg kregen we uitgebreid uitleg over de omgeving van een lokale aboriginal.
Onze overnachtig lag midden in het warme en vochtige regenwoud maar ook direct aan een prachtig strand. Helaas konden we helaas niet in de zee zwemmen omdat er in deze tijd van het jaar dodelijke kwallen zwemmen (box jellyfish). Maar we mochten niet klagen want er was een heerlijk zwembad en we hadden ook een mooie upgrade gekregen van onze kamer. Een leuke eigen blokhut in de jungle met gratis ontbijt ;).
Na hier 2 nachtente hebben doorgebracht zijn we teruggereisd naarCairns met onderweg nog watleuke stops. Zohebben we onderweg nog een boottochtje over de Daintree river gemaakt op zoek naar krokodillen. Het resultaat na 1 uurvarenviel een beetje tegen omdat we'maar' 2 krokodillen hadden gezien. Het was volgens de gids te warm waardoorveel krokodillen onder het wateroppervlak zaten.

De volgende dag (gisteren) was onze reisdag. We vlogen van Cairns naar Brisbane en hebben daar de bus gepakt richting de Sunshine Coast dat noordelijk van Brisbane ligt. Hier is het niet zo extreem warm als in het tropische noorden bij Cairns maar is het aangenamer zomerweer.
We verblijven nu in Noosa (Sunshine Beach), het walhalla voor surfers en rich&famous van Australie. We zitten in een hippie achtig hostel met veel hangmatten, buddha beeldenen knalroze muren. Om er ook een beetje bij te horen hebben we ons vanochtend ook in de golven gewaagd. In een les van 2uur hebben we geprobeerd te surfen. Dit ging super goed!! (helaas zijn hier geen foto's van :p)

Voor de komende dagen staat een bezoek aan Fraser Island gepland. Daarna zullen we weer richting Brisbane gaan omdat we daar dan onze camper de 24eophalen.
We houden jullie op de hoogte en vinden het leuk om reacties te krijgen!

Groetjes! Ruud & Merel

Hong Kong en Cairns!

Hoi allemaal,
Na 22uur vliegen en 18uur in Hong Kong zijn we nu alweer een paar dagenin het subtropische Cairns. De vlucht is helemaal goed gegaan en viel ons 100% mee! We hadden super veel tijdschriften boeken en spelletjes mee om ons te vermaken tijdens de lange vlucht maar uiteindelijk hebben we hier niks van gebruikt omdat we genoeg vermaak hadden op de tv/computer schermpjes bij onze stoelen.

De stop over in Hong Kong was erg vermoeiend omdat we door het tijdsverschil een nacht oversloegen. Maar we hebben die dag nog erg veel kunnen doen en zien.
Hong Kong bestaat uit meerdere eilanden we begonnen met het bezichtigen van het eiland waar het vliegveld ook bij ligt. Hier zijn we met een soort kabelbaantje een berg opgegaan waar we een grote buddha en tempel hebben bezocht. Vervolgens zijn we met de bus naar een vissersdorpje gegaan dat op palen stond. Dat was erg bijzonder om te zien. Het stonk er wel een beetje naar vis.. maar eigenlijk stonk het in heel Hong Kong. Bij de Buddha en de tempelbrandde wierrook stokken zo dik als doelpalen en in het vissersdorp was het een grote vishandel met die vieze geur erbij.
Vervolgens zijn we met de trein naarKowloon gegaan waar een kant van hetcentrum van Hong Kong ligt. Daar hebben we de ferry gepakt naar Hong Kong Island, waar de andere kant van het centrum ligt. Op Hong Kong Island hebben we dus bus naar The Peak gepakt, dat is een groot uitzichtpunt over heel hong kong. De busrit daar naar toe was ook al een hele belevenis. Het was een tocht langs ravijnen en haarspeldbochten en een buschauffeur die haast had. Maar het was het helemaal waard want boven op de berg hadden we een prachtig uitzicht waar de zon ook nog eens net onder ging. Met een klein trammetje konden we stijl de berg weer af en waren we zo weer beneden. Met de ferry weer terug naar Kowloon waar we een mooi uitzicht hadden over de skyline van Hong Kong Island. Op de gebouwen van de skyline was een lichtshow bezig dus dat was wel leuk om te zien. Deze lichtshow staat ook in het guinnis book of records hebben we gehoord.
We waren inmiddels helemaal gesloopt van de hele dag dus waren blij dat de dag er op zat en dat we weer terug naar het vliegveld konden. In het vliegtuig hebben we toen dus goed geslapen.

Eergisteren zijn we dan aangekomen in Cairns. Het is hier erg warm maar gelukkig hebben we een zwembad bij ons hostel. We hadden eigenlijk 3 nachten geboekt maar omdat er vanuit hier veel te ondernemen valt hebben we ons verblijf met nog 4 nachten verlengt. Het hostel ziet er leuk uit en wat wel leuk is dat het avondeten gratis is bij een backpackers cafe. We hebben er gisteren gegeten en we sloten aan bij de rij die buiten stond van alle backpackers die er hun gratis maaltijd wilde eten. Natuurlijk geen 3gangen dinner maar het was wel een gezellige sfeer.
We hebben al plannen gemaakt voor de komende dagen en we gaan vrijdag een hele dag met eencatamaransnorkelen op het Great Barrier Reef! Super veel zin in! Maandag gaan we verder richting het tropische noorden waar we de regenwouden kunnen zien. We overnachten dan 2 nachten in een hostel op het strand. We laten jullie volgende week wel weten hoe deze trip is geweest. Dan vertrekken we al bijna weer richting Brisbaine.
We hopen dat het met jullie net zo goed gaat als met ons, en duiken nu weer het zwembad in!
Groetjes! en we vinden het leuk als jullie een reactie achter laten.

Ruud & Merel

Ps: We komen zelfs aan de andere kant van de wereld nog een krab tegen. Nee geen krab in de zee maar een bergse krab! Toen Merel een petje ging kopen in een winkeltje zijn we aan de praat geraakt met de verkoopster die wat woordjesNederlands sprak. Bleek ze tot haar 6e in Bergen op Zoom gewoond te hebben. Super toevallig dus.

Welkom op onze Reisblog!

Hoi allemaal!

We waren eigenlijk niet van plan om een reisblog bij te houden tijdens onze trip in Australie. Maar op aandringen van vrienden en familie die ons toch graag wilde volgen hebben we bij deze toch besloten een reisblog aan te maken.
We zullen jullie straks via deze site zoveel mogelijk proberen op de hoogte houden doormiddel van verhaaltjes en foto's van onze reis. En anders via facebook!

We vinden het leuk als jullie een berichtje achter laten!