Reis mee met ons Down-Under!

Hong Kong en Cairns!

Hoi allemaal,
Na 22uur vliegen en 18uur in Hong Kong zijn we nu alweer een paar dagenin het subtropische Cairns. De vlucht is helemaal goed gegaan en viel ons 100% mee! We hadden super veel tijdschriften boeken en spelletjes mee om ons te vermaken tijdens de lange vlucht maar uiteindelijk hebben we hier niks van gebruikt omdat we genoeg vermaak hadden op de tv/computer schermpjes bij onze stoelen.

De stop over in Hong Kong was erg vermoeiend omdat we door het tijdsverschil een nacht oversloegen. Maar we hebben die dag nog erg veel kunnen doen en zien.
Hong Kong bestaat uit meerdere eilanden we begonnen met het bezichtigen van het eiland waar het vliegveld ook bij ligt. Hier zijn we met een soort kabelbaantje een berg opgegaan waar we een grote buddha en tempel hebben bezocht. Vervolgens zijn we met de bus naar een vissersdorpje gegaan dat op palen stond. Dat was erg bijzonder om te zien. Het stonk er wel een beetje naar vis.. maar eigenlijk stonk het in heel Hong Kong. Bij de Buddha en de tempelbrandde wierrook stokken zo dik als doelpalen en in het vissersdorp was het een grote vishandel met die vieze geur erbij.
Vervolgens zijn we met de trein naarKowloon gegaan waar een kant van hetcentrum van Hong Kong ligt. Daar hebben we de ferry gepakt naar Hong Kong Island, waar de andere kant van het centrum ligt. Op Hong Kong Island hebben we dus bus naar The Peak gepakt, dat is een groot uitzichtpunt over heel hong kong. De busrit daar naar toe was ook al een hele belevenis. Het was een tocht langs ravijnen en haarspeldbochten en een buschauffeur die haast had. Maar het was het helemaal waard want boven op de berg hadden we een prachtig uitzicht waar de zon ook nog eens net onder ging. Met een klein trammetje konden we stijl de berg weer af en waren we zo weer beneden. Met de ferry weer terug naar Kowloon waar we een mooi uitzicht hadden over de skyline van Hong Kong Island. Op de gebouwen van de skyline was een lichtshow bezig dus dat was wel leuk om te zien. Deze lichtshow staat ook in het guinnis book of records hebben we gehoord.
We waren inmiddels helemaal gesloopt van de hele dag dus waren blij dat de dag er op zat en dat we weer terug naar het vliegveld konden. In het vliegtuig hebben we toen dus goed geslapen.

Eergisteren zijn we dan aangekomen in Cairns. Het is hier erg warm maar gelukkig hebben we een zwembad bij ons hostel. We hadden eigenlijk 3 nachten geboekt maar omdat er vanuit hier veel te ondernemen valt hebben we ons verblijf met nog 4 nachten verlengt. Het hostel ziet er leuk uit en wat wel leuk is dat het avondeten gratis is bij een backpackers cafe. We hebben er gisteren gegeten en we sloten aan bij de rij die buiten stond van alle backpackers die er hun gratis maaltijd wilde eten. Natuurlijk geen 3gangen dinner maar het was wel een gezellige sfeer.
We hebben al plannen gemaakt voor de komende dagen en we gaan vrijdag een hele dag met eencatamaransnorkelen op het Great Barrier Reef! Super veel zin in! Maandag gaan we verder richting het tropische noorden waar we de regenwouden kunnen zien. We overnachten dan 2 nachten in een hostel op het strand. We laten jullie volgende week wel weten hoe deze trip is geweest. Dan vertrekken we al bijna weer richting Brisbaine.
We hopen dat het met jullie net zo goed gaat als met ons, en duiken nu weer het zwembad in!
Groetjes! en we vinden het leuk als jullie een reactie achter laten.

Ruud & Merel

Ps: We komen zelfs aan de andere kant van de wereld nog een krab tegen. Nee geen krab in de zee maar een bergse krab! Toen Merel een petje ging kopen in een winkeltje zijn we aan de praat geraakt met de verkoopster die wat woordjesNederlands sprak. Bleek ze tot haar 6e in Bergen op Zoom gewoond te hebben. Super toevallig dus.

Jessie

Hej liefjes!

Super fijn om te horen dat het allemaal goed gaat..! Sinds dat jullie weg zijn lijkt de winter te zijn begonnen hier.. Het is ineens een stuk kouder en het regent/hagelt..! Ik ben dus lichtelijk jaloers op dat lekkere weer van jullie!
Veel plezier nog van de week!
Liefs xxx

Suzanne

Nou dat klinkt echt om jaloers op te zijn, helemaal met de wester storm die vandaag over ons land raast.... Leuk om jullie belevenissen te volgen! Ik kijk uit naar het volgende verhaal! X Suus

nicole

klinkt goed allemaal. Wel een lekker strak en vol programma. kijk maar uit dat niet je niet over drie weken alles al hebt gezien!
XX

Gerrie en Rien

Fijn dat jullie wat laten weten . Wat hebben jullie ontzettend veel gedaan in Hong Kong. Ging dat allemaal zo makkelijk. Geniet maar lekker wij zitten hier wel in de kou.Groetjes

Roger Kraaijmes

Hey Meem & Ruud! Super leuk om te lezen! Veel ondernemen en lekker veel zien ;)! Ik wacht weer op jullie volgende verhaal! Good on you mate ! X roger

Christine

hee Merel en Ruud, zo jullie zijn er wel vol ingedoken. Al zo veel gedaan in Hong Kong, leuk hoor. Fijne reis verder. xx

Hans en Laura

Wowwww wat hebben jullie veel gedaan in Hong Kong klinkt super!!! Ga maar lekker verder genieten!!!! Wij genieten mee van jullie verhalen!!!

Xx

Marion en Huib

Hallo lieverdjes!
Ik ben blij dat de reis zo voorspoedig is gegaan, en dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben!
Van jullie plannen voor Hong Kong was ik al op de hoogte, en dacht eerlijk gezegd dat het niet zou lukken, zoveel als het was! Knap dat het toch allemaal gelukt is!
Maar lekker af en toe niksen aan dat zwembad lijkt me ook een prima idee, want als jullie dit tempo er in houden hebben jullie straks nog een vakantie nodig om bij te komen!
Veel liefs van mama,xxx [ik vind het erg leuk om op deze manier in contact te blijven!]

Linda

Hi Meempje & Ruud!

Fijn dat de reis goed is gegaan!
Ik zat al te wachten op jullie verhaal :)
Geniet er maar lekker van daar, van al het moois!
Hier is het maar niks, koud en vies weer!

Ik hoop snel weer meer te lezen :)

Liefs en have fun! Kus

Nikki

Heeee wereldreizigers!

Wat leuk, zo'n verhaaltje van jullie:). Het klinkt nu al fantastisch en jullie zijn nog maar aan het begin van jullie trip!
Gelukkig is de reis goed verlopen.
Haha en wat grappig van die 'ex'-Bergenaar.

Lieverds, geniet ervan hè!
Xxx

Marion

Heb net jullie laatste foto's gezien, en krijg ook veel zin om naar daar te komen! Heerlijk zo in je korte broek in de zon, hier waait vandaag voor de tweede dag een fikse westerstorm over het land!
Geniet er van, liefs, mama x

Ilona

Wat ontzettend leuk allemaal om te horen! Jullie gaan echt super mooie dingen beleven daar volgens mij :) klinkt echt goed. Leuk ook die foto's, dan kan ik ook een beetje zien waar jullie allemaal uithangen. Geniet er van!!! En voorzichtig ;)

Hoi Merel en Ruud,
Wat leuk dat jullie die foto's hebben opgestuurd.
Zo krijgen we beetje een idee hoe het er uit ziet.
Zelfs Ruud is al aan het vouwen geslagen. Zo zie je maar weer dat je niet alleen op de kangoeroes moet letten. Hier zitten de kikkers op een blaadje. Maar daar liggen van die grote krokodillen op de loer. Hier gaat het goed in zo verre we zijn allebei goed verkouden. Veel liefs voor jullie alle twee.

Opa Wierikx

Ik weet wel niet wat een reisblog is maar ik vind het wel leuk! Lucienne heeft het mij voorgedaan hoe ik het allemaal moet doen, dus dat komt wel goed.
Wat ik tot nu toe gezien heb is in ieder geval al heel mooi en leuk om te lezen. Straks in Brisbaine zie ik misschien wel dingen terug die ik herken.
Dikke kus, opa Wierikx

Gerrie en Rien

Hallo verre reizigers hoe gaat het met jullie ?.
Hebben zondag telefoontje van Marion gehad zij vertelde dus dat Oma was overleden. Dit was natuurlijk niet leuk om te horen. Maar Oma is zo vredig ingeslapen dat iedereen er vrede mee heeft. Voor jullie is het natuurlijk toch even moeilijk maar hopelijk kunnen jullie het toch een plaatsje geven. Pa gaat donderdag naar de uitvaart en ma stuurt een mooie kaart naar Opa. Hopelijk biedt jullie dat een beetje troost dat pa bij de uitvaart is.
Verder wensen we jullie nog veel plezier met de reis.
Heel veel lieve groeten van ons.

Hallo Merel en Ruud,
Ben vanmorgen naar de uitvaart van Oma geweest.
Vond wel dat er veel mensen in de kerk waren. Dit geeft een goed gevoel voor Opa en de naaste familie. De dienst op zich was eenvoudig maar toch ook wel indrukwekkend.Dit kwam niet alleen door de priester, hoe hij op zijn manier over Oma vertelde.De muzikale klanken van de band die de dienst in zijn geheel opluisterde droegen daar ook een steentje aan bij.
Nog veel plezier verder en tot horens.

opa wierikx

sms ontvangen en gelezen dat jullie in de omgeving
van melbourne zijn,jullie rijden wat af zeg!een dorpje
daar in de buurt genaamd BACCHUS MARSH
daar zijn wij naar toe gegaan toen wij aankwamen in
australie vanuit sidney.daar aangekomen op het
nederlandse kamp stond er voor ons een indische
maaltijd gereed,klaargemaakt door de aldaar aanwezige indische jongens.nog nooit zoiets gegeten,we hadden flink wat honger,dus vooruit maar.
er stond een schaal met van dat rooie spul op de tafel,zag er goed uit.ik zeg tegen de kok geef maar een flinke schep van dat spul,glimlachend voldeet hij
aan mijn verzoek.eenmaal aan het eten nam ik volle
lepel van dat rooie goedje tot me.ik vloog zowat in brand en na een flinke slok bier vloog ik a.h.w.tegen het plafond,dat rooie goedje was nl.sanbal.dat was
mijn eerste kennismaking met het indische voedsel.
ik heb nooit meer sanbal gebruikt,zelfs nu nog niet'.
ik weet nu ook waarom de kok stond te lachen,de
smeerlap.
heel veel liefs en hou je taai van jullie opa!

opa wierikx

mochten jullie eventueel in de stad melbourne komen,
dan is St.Kilda Beach een prachtig strand om naar toe
te gaan!ik heb daar heel veel mooie herinneringen liggen.
dat zal na 70 jaar wel wat verandert zijn neem ik aan,
maar toch! ik en mijn 3 vrienden hebben daar een
engels echtpaar ontmoet die vertelde ons dat ze jarennnn geleden geëmigreerd waren naar australiën.toen ze daar aankwamen waren ze zo arm als de luizen.na een lang gesprek met deze mensen
gaven ze hun adreskaartje met het verzoek om eens
langs te te komen.na verloop van tijd,we hadden
niets niets omhanden zijn we er heen gegaan.wat wat we toen zagen was onbeschrijfelijk,we dachten dat we verkeerd waren,meer nee hoor,in de duurste wijk van melbourne en een pracht van een villa met grote tuin, daar moesten we zijn.schoorvoetend zijn we daar naar binnen gegaan.we werden door de heer des huizes en zijn vrouw heel hartelijk ontvangen.kortom we hebben een fijne dag gehad en
toe kwam de aap uit de mouw.ze hadden een hele
gtote broodfabriek opgebouwd en hadden 45 bestelauto's rijden om het brood te distribueren.
zo je maar weer waar een gesprekje toe kan leiden.
we zijn daarna
bij deze fijne mensen nog regelmatig op bezoek geweest.
nog veel plezier met je campertje in de buurt van
melbourne.
heellll veellll groetjes van opa.
en waren altijd welkom.