Reis mee met ons Down-Under!

De laatste 2 weken in Aussie!

Hoi allemaal,

het heeft even geduurd voor jullie weer een update kregen van onze belevenissen in Australie maar vanwege ons strakkeschema van alles wat we de laatste weken nog wilde doen hadden we eigenlijk geen tijd genomen voor het typen van een reisverhaal.
Maargoed hier dus weer eenupdate die dit keer door Merel geschreven wordt vanuit Auckland in Nieuw Zeeland! Want voor degenen die nog niet van mijn plannen afwisten heb ik besloten om mijn reis met 4 weken te verlengenin Nieuw Zeeland. Ik sluit me dinsdag aan bij een groepsreis voor een 19 daagse tourover de 2 eilanden.
Ik slaapnuop een 4 persoonskamer met een japanner, amerikaan en een engelse. Ze zijn heel aardig en ook het hostel is netjes en gezellig. En nog belangrijker is dat de jongens op mijn kamer niet snurken dus ik heb m'n eerste nacht heerlijk door kunnen slapen!

Maargoed nu eerst maar ees vertellen over onze laatste 2 weken in Australie!
Ons vorige verhaal hebben we op nieuwjaardag geschreven in sydney en in de laatste 2 weken hebben we weer een hoop gedaan/gezien dus begin ik daar maar eens mee.

2januari zijn we vanuit sydney doorgereden naar het natuurgebied de 'blue mountains' vlakbij sydney. Het was mooi daar met spectaculaire uitzichten maar we merkten wel dat we inmiddels al wel verwend waren met andere mooie national parken waar we geweest waren dus het viel een klein beetje tegen aangezien iedere reisgids wel uitgebreid de blue mountains beschreef als MUST SEE. Maargoed het was nogsteeds leuk hoor. Na 1 overnachting daar zijn we verder richting het zuiden gereden naar Murramarang National Park (wij zaten op het pretty beach gedeeltje daarvan) waar we op een van de leukste camping van onze reis hebben verbleven. Het was weer een national park camping wat het altijd toch weer leuker maakt dan een grote, particuliere camping.
Op de camping waren we bijna de enige buitenlanders dus we bevonden ons midden tussen alle aussie zelf. Wat een aardige mensen zijn dat toch! Heel anders dan de Nederlanders die vaak eerst iemand willen kennen voor ze er aardig tegen doen. We werden door verschiilende mensen uitgenodigd om wat bij ze te komen drinken terwijl we aan het afwassen waren. We hebben toen zelfs nog een hele avond bij een australisch gezin gezeten waarvan de vader nederlands was en op z'n 18e emigreerde naar australie. We kregen nog wat tips hoe we met al het wildlife om moesten gaan want er waren giftige slangen gesignaleerd op de camping maar die hebben wij niet gezien gelukkig. Pretty beach was zelf erg pretty zoals de naam al zegt. Met de camping aan het strand konden we geen mooiere plek bedenken. Dit moet je straks maar bij de foto's bekijken. Wat ook erg leuk was aan de plek dat er heeeeeeeeel veeeel wilde kangaroos zate die je van dichtbij kon benaderen. Zelfs nog zo'n baby kangerootje met zn hoofd uit de buidel van zn moeder zien steken! Zo lief! :)
Na 2 nachten op Pretty Beach zij we doorgereden naar het zuiden. We hebben op een schattig campingje aan ee rivierovernacht met maar 10 plekken ofzo. De eigenaar had alles heel gezellig en schattig ingericht maar wij vonden de zwerver nog het grappigste. Want er verbleef namelijk een zwerver op de camping die daar in ruil voor het verrichten van wat hand en spandiensten mocht wonen. Hij hielp Ruud dus zelfs nog met het aansteken van de vuurkorf, waar we s'avonds nog lekker bij hebben gezeten.
De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Phillip Island (vlakbij Melbourne). Daar hebben we s'avonds op een tribune naar de honderden kleine pinguins gekeken die na een dag vissen op zee terug kwamen naar hun nest met baby piguins! Was echt heel leuk om te zien maar we mochten helaas geen foto's maken al heb ik het wel stiekem zonder flits geprobeert maar dat lukte toch niet zo goed dus heb ik alle piguin knuffels in de souvenirwinkel maar op de foto gezet.
Van Phillip Island zijn we de volgede dag doorgereden naar de Great Ocean Road (ten westen van Melbourne). In een van de eerste dorpjes op de Great Ocean Road hebben we overnacht en de volgende ochtend vertrokken we op tijd om de rest van de kustweg te volgen.
Het was een prachtige route langs uitgestrekte stranden en kleine baaitjes waar de rivieren op uitkomen. Het mooiste waren toch wel de 12 apostelen die in de woeste zee stonden. Al waaide het daar wel super super hard dus heel comfortabel was het niet om er naar te kijken. We hebben ooknog een helicoptervlucht boven de apostelen gedaan. We hadden allebei nog nooit in een helicopter gezeten dus dat was al heel speciaal al maakte het uitzicht het daar echt adembenemed!
Vervolges hebben we de route afgemaakt en zijn we nog een paar keer gestopt op wat uitkijkpunten. In Warrnambool (het einde van de Great Ocean Road) hebben we overnacht en zijn de volgende ochtend doorgereden naar Melbourne waar we onze laatste 4 dagen/nachten zouden doorbregen.(helaas was het niet echt super lekker weer in Melbourne dus hadden soms nog een trui aan zelfs!)
We vonden in Melbourne alvrij snel een goede camping die dicht bij het centrum lag. Met de bushalte voor de deur waren webinnen een half uur in het centrum van de stad.
Van onzegrote vriend Roger(die hierpasgeleden nog gewerkt en gewoont heeft!)hadden we een'to do' list meegekregen die we helemaal afgewerkt hebben.
We zijn met de gratis city circle tram (oud trammetje) meegeweest die een rondje rond het centrum rijdt, we zijn naar de Queen Victoria Market gegaan waar wesouvenirs hebben gekocht, we hebben op de 88e verdieping van een kantoorgebouw de stad bekeken en hebben in de stad rondgeslenterd tussen de oude straatjes vol graffiti.
Verder zijn we ook nognaar de MCG (Melbourne Cricet Ground) geweest. In dit station passen 100.000 mensen! Cricet is de sport in australie (zoals voetbal bij ons) dus het was welleuk om daar zo nog wat van mee te krijgen, al hadden we natuurlijk beter een wedstrijd bij kunnen wonenmaarja. Wel hebben we een topspeler zien langslopen achter de schermen waarvan wij natuurlijk geen enkel idee hadden wie het was haha!Was waarschijnlijk de wesly sneijder ofzo haha!
De laatste dag hebben we ons kamertje ingeleverd waarmee we in 3 weken nog 2542 kilometer mee gereden hebben! Ik heb ernog geen 100km mee gereden dus de eer gaatnaar Ruud, alwarenwe zonder mijn kaartleeskwaliteiten natuurlijk ook nog nerges gekomen :P.
Die middag zijn we nog naar St Kilda geweest (de badplaats van Melbourne, zoals schevenigen voor Den Haag) en 's avonds zijn we uiteten geweest bijThe Spagetti Tree (Rogers oude werk!).Omdat we zijn vrienden waren kregen we extra goede service en ook nog een een dikke korting haha! (Als bewijs ben iknog met je collega's op de foto geweest hoor Ro!)
De laatstenacht hebben we doorgebracht in onze hotelkamer midden in het centrum (jawel een hotel na al die nachten in hostels en op campings!).Helaasmoesten we om half 6 al uit bed om weer richting het vliegveld te gaan :( :(
We wisten natuurlijk al die tijd al dat aan ons avontuur een einde zou komen en dat we daar afscheid van elkaar moesten gaan nemen maar toen was het ineens toch zover. Gelukkigwaren onze vluchten goed op elkaar afgestemd en konden we dus ook samen door de douane en hoefde we pas bij de gates afscheid te nemen.Vanaf mijngate kon ik Ruud z'n vliegtuig zien pendelen toen ik mocht gaan boarden.
Na een vlucht van 3,5 uur ben ikin Auckland in Nieuw Zeeland aangekomen en kon ik vervolgens makkelijk mijn wegnaar het hostel vinden. Inmiddels heb ik hier zelfs al een nacht geslapen en het is echt een prima hostel met aardig mensen op mijn kamer dus ik voel me helemaal niet alleen hier.Net even een wasje gedraait (was echt weer eens nodig!) en ga zo nog even de stad verkennen. Ruud zit op dit moment nog steeds in het vliegtuig wat echt een raar idee is. Ik heb hem nog even gesproken(via de gratis wifi waarover we beide beschikte) toen hij in Hong Kong was voor zijn tussenstop van 8uur.. Maargoed ik maak een einde aan mijn lange lange verhaal! Ruud zal jullie vast nog meer kunnen vertellen als hij straks thuis is. Ik probeer jullie straks ook weer online op de hoogte te houden van mijn avonturen hier down under! (ps: de foto's komen er aan!)

Reacties

Reacties

merel

de letter N deed het niet echt goed op het toetsenbord dus zoals je kan lezen ontbreekt de wel eens in een woord haha :p

Nikki

Hè Meesje,

Fijn weer te horen dat het allemaal goed gaat daar en dat jullie/jij volop genieten.
Natuurlijk ben ik op al je bezichtingen erg jaloers, maar as you know heb je mij het meest om met de dierenverhalen;). Want babypinguins en een babykangaroe is toch wel te schattig voor woorden!
Hier in nl gaat alles z'n gangetje. Het is trouwens een beetje aan het vriezen voor het eerst, bah! En er worden alweer wat nodige voorbereidingen getroffen voor de aftrap van de Vastenavond over twee weken, waar wij jou overigens wel zullen missen.

Nou liefke, ik ga weer stoppen want Lin en ik gaan zo richting de sportschool.
Heel veel plezier de komende weken!!!
Dikke kus, Nikki

Jessie

Hej Meempie,

Wat hebben jullie toch allemaal veel gedaan zeg! Die 6 weken zijn aardig goed bennut! Ik ben erg benieuwd naar je belevenissen in nieuw-zeeland :) ik hoop dat je het daar ook onwijs naar je zin gaat hebben.

Hier in nederland gaat alles goed, Ik ben hard opweg met de eindsprint van mijn studie. ( scriptie is helemaal af en kan eigenlijk geen onvoldoende meer worden) en ik ben nu de laatste puntjes op de i aan het zetten. Dus als je terugkomt ben ik als het goed is helemaal klaar :D Dus we kunnen lossss met de vastenavend! Whii!

Dag lief vriendinnetje en geniet nog lekker van nieuw zeeland!
Dikke kus

marlijn

Wat een verhaal, super gaaf! Ik verheug me al op een avondje foto's en verhalen. Jullie hebben echt nog veel gedaan vanaf oud&nieuw. Stoer meempie dat je allene verder bent, gelukkig is het niet opeens eenzaam om alleen in NZL te zijn. Geniet lekker verder en we kijken uit naar je volgende verhaal. Ik zie je lover vanavond denk ik weer haha, da's gek! x

Linda

Geweldig verhaal weer mempje! Jullie hebben echt veel gedaan, en wat jullie allemaal gedaan hebben: wauw! Haha ik sluit me wel aan bij nikki wat betreft die baby pinguins, zag ze laatst op tv, hoe lief!
Geniet nog van je weekjes daar.. Lijkt me wel spannend om alleen verder te gaan? Knap hoor, ik doe het je niet na.

Ik wacht weer op je volgende verhaal :)

Daag Mempje X

Roger

He Meem!

Wat klinkt het onwijs gaaf! Oud en nieuw moet vast heel gaaf geweest zijn in Sydney! Wat een leuk verhaal ook over The great ocean road en Melbourne! Super leuk dat je het lijstje hebt afgewerkt;) En de MCG en die omgeving is gaaf he! Kan niet wachten tot je terug bent om je verhalen te horen en uiteraar de foto's van Spag tree te zien!
Lekker in je uppie in NZ, weer een heel andere ervaring maar dat komt vast goed ! Geniet er van en tot snel!

Kus Roger!

Marion

Hoi lieverd,
Heb vanmiddag jouw Ruud al gezien, en zo'n 600 foto's van 999 stuks [of zijn het er nog meer?]!
Wat een hoop hebben jullie gezien en gedaan!
Heb niet alles kunnen [en willen] zien, want dan kan jij straks, over een paar weken, ook nog voor mij nieuwe dingen over jullie reis samen vertellen!
Nog veel plezier in Auckland, en ik hoop dat je een leuke groep krijgt bij je rondreis! Liefs, mama xxxxxx

Ilona

Haa Merel! Wow super ook nog Nieuw Zeeland erachter aan dus :) ik zou zeggen..geniet ervan, want de reis is zo om zoals je merkt. Balen dat je afscheid moest nemen, maar voor altijd een hele mooie herinnering voor jullie...en daar heb je ook weer de mooie foto's voor. Het klinkt allemaal super, wat is daar een hoop te zien zeg!!! X

Laurette

Hoi Merel!!

Wauw wat ben ik drie keer en nog een rondje jaloers op jou! Wat een leuke en geweldige trips maak jij mee. Ik was zelf ook al weg van Australië maar jij hebt met je verhalen de doorslag gegeven: ik wil ook! ik wil ook! Haha. Daarom zou ik je ook echt 100 vragen kunnen stellen als je weer terug bent, mét foto's afcourse!

Het enige wat ik je nog mee wil geven is: Geniet bewust van alles wat je ziet en meemaakt want voor je het weet zit je weer met je koude gat in Nederland. Maar zo te zien doe je dat wel hoor!
Tot snel Merel! En pas goed op jezelf!

xxx
Laurette

Gerrie.

Hoi Mereltje.

Wat waren we weer blij dat Ruud heelhuids is thuis aan gekomen en wat hebben we genoten van alle foto`s. We waren er wel wat uren aan kwijt, het was echter de moeite waard.Ook gezellig dat je moeder nog even kwam.Hoe gaat het daar verder met je? Ruud is vanavond nog komen eten en vertelde dat het goed met je gaat.Het is natuurlijk wel heel anders nou, maar geniet maar lekker dan heb je straks ook nog een hoop te vertellen. Ik ga nu slapen. Groetjes van ons allemaal. Gerrie.

opa wierikx

hallo mereltje,
de laatste foto's vanuit australië heb ik gezien,zeer
mooi allemaal,maar speciaal de foto van het station in
melbourne met de 9 klokken die de verschillende
tijden in de wereld aangeven.onze afspraakjes werden gemaakt daar onder klokken.
over new zeeland kan ik niets vertellen,ik ben nooit
daar geweest.van oude dienstmaten die daar wonen
weet ik dat new zeeland een fijn land is om daar te zijn,dus ik hoop dat jij er voor de korte tijd dat je daar
verblijft het ook leuk vindt,laat er maar eens wat foto's
van zien!
ruud is vanmorgen langs geweest,was erg leuk.we
hadden elkaar veel te vertellen over waar jullie allemaal en ik vroeger geweest zijn,dat praat gemakkelijker dan met iemand die daar nog nooit
geweest is.wat zullen wij samen met Z'n drieën leuk kunnen babbelen als je terug bij ons bent,ik verheug
mij er nu al op!
PAS GOED OP EN WEES VOORZICHTIG!!!!
OPA.

Sjaan en Annette

Hoi avonturier in je eentje en natuurlijk ook hoi Ruud,
Wat een gave reis hebben jullie gemaakt!
Vanmorgen was opa Wierikx hier op de koffie samen met mijn vader (de andere opa) Toen hebben we met z'n drieën eerst al jullie foto's zitten bekijken. De foto's in de natuur, met al die beesten, oceaan, bossen enz. zijn adembenemend. Op de foto's waar jullie zelf op staan kun je zo goed zien dat jullie het ontzettend naar jullie zin hebben en de foto's van Melbourne die hebben we allemaal heel uitgebreid bekeken. Opa wist overal iets bij te vertellen en allerlei mooie herinneringen en verhalen kwamen boven. We hebben ook nog uitgebreid de kaart bekeken en ook daar wist opa van alles bij te vertellen.
Ik had jouw reisverslag helemaal nog niet gelezen. Dat heb ik daarnet pas gedaan en toen ben ik meteen alle foto's weer opnieuw gaan bekijken. Dat zijn de perfecte illustraties bij jouw verhaal.
Ik hoop dat je de komende paar weken nog enorm geniet in Nieuw Zeeland! Fijne reis verder en heel veel groetjes,
Annette

Gerrie.

Hoi Mereltje,
fijn dat je ons weer mee laat genieten van je belevenissen. Op de foto`s is inderdaad goed te zien dat het er koud is. Zaten jullie daar erg hoog, dit ook omdat er bijna geen begroeing te zien is.Maar ik zie wel dat je het nog niet verleerd bent.Je sprinkt het hoogste en gekste. Geniet nog heerlijk van je reis, hoewel we ook weer blij zijn als je thuis komt. doe iedereen de groeten
van ons.

Groetjes. Gerrie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!