Reis mee met ons Down-Under!

Kerst in de natuur en NYE in het grote Sydney!

Hoi allemaal!
Allereerst de beste wensen voor 2012!
We hebben jullie in deze blog weer veel te vertellen.

We beginnen maar even bij het ophalen van ons campertje! De 24e hebben we ons campertje opgehaald en is Ruud vol goede moed aan de linker kant gaan rijden. Dit wende vrij snel al heeft Merel het tot nu toe nog niet aangedurft om aan het stuur te gaan zitten.
Het campertje is een klein schattig busje die hard moet werken om de berg op te komen (en ook veel benzine slurpt!). De buitenkant van de bus is met bloemstickers beplakt wat niet echt stoer overkomt (laat staan dat Merel deze ook nog met kerstversiering heeft uitgebreidt). We zijn zo ongeveer het meest deuzige voertuig op de weg tussen alle grote stoere 4x4 auto's en grote vrachtauto's. Maar wij zijn er erg blij met ons campertje!

Nadat we de 24e nog even snel onze boodschappen hadden gedaan in de kerstdrukte zijn we doorgereden naar Lamington National Park. Het was een lange bochtige maar prachtige weg naar de top van een berg waar we aankwamen op de primitieve camping van het National Park. Waar de wilde kangaroos op 2 meter afstand zaten te grazen en de bondkleurige papagaaien op het dak van de camper kwamen zitten. Het park heeft een bond vogelleven en daar horen ook zeer aparte geluiden bij. Soms leek het wel of vogels laserschiet geluiden aan het maken waren of dat het vechtende apen in de bomen waren. Maargoed dat ter zijde.
Op eerste kerstdag hebben we een wandeling gemaakt door het natuurpark over een Tree Top Walk,. Dit was een loopbrug in de top van de boomen waardoor je super mooi uitzicht had over het regenwoud. Ja Ja het was weer een regenwoud (zou je niet denken bij Australie toch?!). Verder nog een mooie wandeling gemaakt tot aan de rand van een waterval waarvan we ook weer prachtig uitzicht hadden. Ook hebben we op 1e kerstdag de bondgekleurde vogels gevoerd wat erg grappig was. Hier zullen we binnenkort nog wel wat foto's van op deze site zetten.
2e kerstdag zijn we doorgereden naar de Gold Coast. Wat een verschil met het rustige National Park. De Gold Coast staat bekend om zijn massa toerisme en vele attractieparken. Nadat we even bij Surfers Paradise geluncht hebben zijn we daarom ook maar weer snel doorgereden naar Byron Bay. Dit is een populair surfdorpje op het meest oosterlijke puntje van Australie.

De volgende dagen waren reisdagen omdat we de 29e onze camping in Sydney hadden geboekt. Het was maar goed dat we onze camping ruim vantevoren hadden geboekt omdat heel Sydney helemaal vol zat! Aan de kant van de weg staan allemaal campertjes en auto's van mensen die geen plek meer konden vinden voor oud en nieuw in Sydney. Daardoor slapen ze nu maar aan de kant van de weg maar wij hebben dus wel een goede camping! Deze camping is trouwens weer in een National Park op zo'n 11km van het centrum van de stad. Met de trein zijn we in 30minuten in het centrum. We hebben de stad inmiddels al goed verkend en al veel foto's gemaakt van het opera house en de harbour bridge. We zijn zelfs nog in een pilaar van de harbour bridge geklommen wat een mooi uitzicht gaf over de stad en de haven. We hebben ook nog even in de haven gevaren omdat we met de ferry naar Manly Beach wilde. Dit is volgens de Australier zelf namelijk een beter strand dan het populaire en toeristische Bondi Beach.

Gisteren was het oud en nieuw (NYE) wat in Syndey natuurlijk uitbundig gevierd wordt met het vuurwerk op de brug. We hadden vantevoren al uitgezocht waar we het vuurwerk wilde gaan bekijken. Dit was namelijk in het stadspark van Sydney (de botanic gardens). We hadden al gehoord dat het erg druk zou worden dus dat we er vroeg bij moesten zijn als we een goed plekje wilde hebben. Daarom sloten we ons om 8uur s'ochtends al aan in de rij! Maar dit had wel als resultaat dat we een van de beste plekken hadden! De tijd hebben we gedood met het doen van spelletjes etc op ons kleedje, al was er ook genoeg te zien want het werd drukker en drukker. De tijd ging gelukkig nog best snel en om 00:00uur hebben we het prachtige vuurwerk mogen aanschouwen. Deze vuurwerkshow was onbeschrijfelijk mooi! Als je hier filmpjes van wilt zien staan deze al op youtube.

Morgen vertrekken we weer van de camping en wat we dan gaan doen lezen jullie waarschijnlijk in ons volgende verslag!

Groetjes! Merel en Ruud

ps: Het lukt ons niet om vanaf deze computer foto's te versturen dus die komen nog!
Vergeet ook geen reactie achter te laten want we vinden het leuk om die te lezen!

Reacties

Reacties

Floor Meuleman

leuk joh! echt super jaloers op jullie. het vuurwerk zal vast onvergetelijk zijn geweest, net als de rest van jullie reis. heel veel plezier komende dagen, en gelukkig nieuwjaar :) x

Nikki

Gelukkig nieuwjaar Merel en Ruud!
Wat een leuk verhaal weer om te lezen. Ben ook ontzettend benieuwd naar de volgende fotoreeks(De koala foto is al door heel Breda en Bergen heen gegaan trouwens Merel;)).
Liefs

Christine

Gelukkig nieuwjaar Merel en Ruud en verder een mooie reis natuurlijk als eerste wensen voor dit nieuwe jaar. Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's ,vooral ook van jullie camper. Zo te lezen zijn jullie behoorlijk goed voorbereid vertrokken. Jullie weten alles zo goed te vinden. Het blijft leuk om het blog te lezen. Goede reis verder, liefs Christine

Gerrie en Rien.

Zo wereldreizigers, jullie vermaken je wel.Pa en ik hadden uitgerekend hoelaat het vuurwerk bij jullie zou zijn.Sta ik boven te strijken en hoor ik op de radio dat het vuurwerk bij jullie al bezig was. Ik ren naar beneden naar pa en zeg gauw een sms versturen want het is daar al bezig. Dus pa liet zijn oliebollen even in de steek en verstuurde een berichtje naar jullie. Wel leuk dat jullie meteen reageerde.Gisteravond zijn we om 12.00 uur naar buiten gegaan zoals gewoonlijk,maar de straat was uitgestorven, alleen Tineke en Nico waren thuis,maar die kwamen nog niet eens naar buiten.We zijn toen naar de hoek gelopen en hebben toen samen met Sebrechs van het hoekje staan kijken.Er werd hier ook best veel vuurwerk afgeschoten en het was natuurlijk lekker weer.
Als ze daar bij jullie zoveel afsteken kan jehet dan door de rookontwikkeling dan nog wel goed zien.Want als ik zie wat hier al een paar sterrretjes doen.Pa zijn oliebollen zijn dit jaar ook weer heerlijk.Oma heeft gisteren nog gebeld, we hadden een kerstkaart gestuurd en nu bleef ze maar ratelen en een beetje zenuwachtig lachen,want die voelt zich natuurlijk niet safe.Ruud pa mist zijn koffie klantje en een warm wijntje drinkt hij nu meestal alleen.
Wens jullie nog een hele fijne reis en geniet er maar van.
Lieve groeten, Gerrie en Rien

Marion

Hallo lieverds!
Gistermiddag stond ik al in de startblokken rond drie uur, om jullie een sms-je te sturen, maar die klokken hier kloppen niet erg, want je was toch net een paar minuten eerder! Wat klinkt het weer allemaal fantastisch als ik jullie verhaal lees! Bij het journaal s'avonds lieten ze al wat zien van het geweldige vuurwerk in Sydney, maar ik ben ook zeer benieuwd naar de foto's uit dat natuurpark!
Lijkt me echt heel apart als de kangaroos op twee meter van je af zitten!
Is het al gelukt om een extra stickje te kopen om je foto's op te slaan? Want met alles wat jullie zien en meemaken is die andere wellicht al vol!
Geniet, en we zijn weer benieuwd naar jullie volgende verhalen!
Liefs, mama x

Bart

Hallo,

Mooi verhaal. Hier het laatste PSV nieuws, Rutten aan het eind van het seizoen weg. Hij wil niet verlengen.

Groeten

Merel & Ruud

Fijn om jullie reacties te lezen, zo weten we dat we niet voor niets deze verhalen aan het schrijven zijn en dat iemand het toch nog wel leest! xxx

Linda

Hii Mempje&Ruud..

Wat moeten jullie het daar Geweldig hebben zeg!
Ik heb de vuurwerk filmpjes gezien, daar was het uitzicht op mijn balkonnetje niks bij ;) ...

Veel plezier nog, en ik wacht weer op het nieuwe verhaal :)!

XXX

Sjaan en Annette

Allereerst wensen we jullie een super gelukkig 2012 toe!
Gisteren was de nieuwjaarsreceptie van de familie Wierikx, zoals gebruikelijk, weer hardstikke gezellig. Het huis van Bart is met heel wat champagne goed ingewijd. We misten jullie wel hoor, maar we hebben aan jullie gedacht.
Jullie hebben wel een geweldige oud en nieuw beleefd! We genieten van jullie verhalen en zijn benieuwd naar de foto's, vooral dat campertje met bloemen en kerstversiering!
Heel veel groetjes,
Sjaan en Annette

opa wierikx

allereerst een gezond en gelukkig 2012 voor jullie beide van opa wierikx.
de receptie bij Bart was gradioos,ik miste oma heel erg.bart heeft trouwens een hartstikke mooie flat,ik was er nog niet geweest.fijn dat jullie zo genoten hebben van het vuurwerk en andere mooie dingen.
sydney!!!! dan gaan mijn gedachten weer borrelen naar die tijd dat bij de aussies was.
een zeer ervaren jachtvlieger uit onze club heeft het gepresteerd om met een mustang jachtvliegtuig onder
de bekende sydneybrug door te vliegen.het was een
officier,maar door deze handeling wed hi j gedegradeerd tot soldaat,plus 3maanden vliegverbod.
dit was het dan voor vandaag.als jullie straks vanuit
een ander plek een berichtje sturen heb ik misschien
weer een leuk verhaaltje.
hou je taai en geniet er maar lekker van, er is
nog volop te beleven daar in australie!
opa wierikx.

Hans en Astrid

Wauw, wat moet dat vuurwerkspectakel gigantisch mooi zijn geweest... Had al wat filmpjes ervan gezien!
Ook jullie uiteraard de allerbeste wensen voor 2012 en jullie woning staat er nog steeds keurig bij!

groetjes...

Ilona

Gelukkig nieuwjaar Merel & Ruud! Dat jullie nog maar lekker mogen genieten daar en veel gaan meemaken. Ik heb net al jullie foto's bekeken..in een woord: geweldig. Wat is het mooi daar zeg!! En wat zien jullie veel :) en dan natuurlijk dat heerlijk weertje..hier is het 3x niks, regen regen harde wind regen. De vuurwerkshow lijkt me inderdaad echt super mooi... heel veel plezier!!!! Liefs, Ilona

nicole

een super leuk 2012 Ruud en Merel, maak er weer een top jaar van!
Willem en ik hebben voor het eerts van ons leven de oudjaarsavond samen doorgebracht! Wel natuurlijk een oliebollenborrel gegeven smiddags en om twalf uur vuurwerkspektakel bij ons op de brug. Al met al een super oud en nieuw.
De andere dag bij Bart aan de champagne met de hele familie en Peet zn nieuwe vriendin!!
weer veel gelachen!!
Morgen ga ik maar weer eens werken denk ik.
Nou moppies ik lees jullie avonturen met veel belangstelling. Het is echt wel een machtig avontuur jongens. Tot de volgende update. XXX ook van Willem natuurlijk.

0pa wierikx

er is nog een verhaaltje naar aanleiding van jullie
campertje.merel jij durft niet links te rijden,eigen schuld,je had in nederland moeten oefenen.
een belgische jongeman zou graag met de auto naar
engeland willen,maar dat links rijden,dat vond ie maar
ninks zo vertelde hij tegen zijn vriend.die zei,dat is toch geen probleem man.je moet zondag hier bij antwerpen gaan oefenen.dat was een reuze idee!
zondagmorgen vroeg de weg op,ik heb nog nooit zoveel vriendelijke mensen ontmoet.ze zwaaide met
de arm uit het raam.er werd geknippert met de lichten
en kwamen met loeiende claksons op me afgereden,
verder weet ik het niet meer.toe ik in het ziekenhuis
wakker werd zat mijn vriend naast me bij het bed.
hij zegt,hoe gaat het er mee kerel! ik mag niet mopperen zei ik,maar ik ga niet naar engeland met de
auto,dat links rijden bevalt me echt niet!
groetjes van opa.

opa wierikx

lieve kindertjes,Ik heb de laatste foto's bekeken.
hardstikke mooi zeg,het vuurwerk was ook geweldig.Komen jullie nog in de buurt van MELBOURNE?als dat zo zijn laat het mij dan tijdig weten,er zijn daar mooie dorpjes in de omgeving waar
ik geweest ben.ik heb daar mooie verhaaltjes over,en
het zou dan leuk zijn als jullie dan die plaatsen zouden
bezoeken.Ik heb nog spijt dat jullie niet in BANDEBURG
geweest zijn,dan had je ook bezoek kunnen brengen
aan het vliegveld,want dat is nog steeds in gebruik
voor de sportvliegerij.ik heb zelfs vernomen dat er nog
enkele oude hangaars staan uit mijn tijd!het zij zo!!!!
vele groetjes van opa wierikx en tot gauw.

opa wierikx

naar aanleiding van mijn vorig verhaaltje het volgende.
ik heb alles nogeens goed nagegaan en bekeken,de
afstand tussen SIDNEY - MELBOURNE is 442,65 miles, dus 712.25 Km.dat is toch wel een lange reis.ik denk
dat je er beter van af kunt zien.het is trouwens
up to you!maar ik wil jullie door mijn verhaal niet in
problemen brengen,dat even gezegd hebbende.
nu stop ik er echt mee voor vandaag.
groetjes,van jullie opa wierikx.

nick

als eerste de beste wensen en heel veel geluk in 2012
ten tweede jaloers hoor wat eenmooie omgeving en vooral leuke verhalen ook.
iig mooier vuurwerk als wat ik hier gezien heb haha.

tot snel

selu,
nick en desiree

heleen

lieve merel en ruud,
wel erg laat, (-we zaten in frankrijk met oud en nieuw-) maar een heel super goed jaar voor jullie gewenst. je bent in elk geval heel goed begonnen met die prachtknallen in sydney. bij ons was het extreem rustig, want die fransen op het platteland liggen allemaal te maffen, omdat ze op 1 januari de hele dag moeten 'eten'!
we volgen jullie, en genieten mee, tot gauw horens (lezens?) xxx heleen

Bart

Ruud,

Ik heb je voetbalplaatje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!