Reis mee met ons Down-Under!

Hier weer een update vanuit Australie!

Hey mates!

allereerst bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes die we ontvangen hebben na het overlijden van Oma Wierikx. Het was wel even schikken en heel verdrietig toen we zaterdag het droevige bericht hoorden. En vooral omdat we nu aan de andere kant van de wereld zitten en dus ook niet bij de begrafenis en de familie konden zijn.We hopen dat het een mooie uitvaart is geweest. We horen graag hoede uitvaard isgeweest en hoe het met iedereen van de familie gaat. We hebben er de afgelopen dagen veel aan gedacht maar hebben ons er
uiteindelijk maar bij neer gelegd dat we er fysiek niet bij konden zijn.

Het vorige verhaal zijn we geeindigd door te vertellen dat we zouden gaan snorkelen op het Great Barrier Reef. Dit was echt fantastisch!! Met een catamaran was het ongeveer 2 uur varen naar het rif en na een korte instructie hadden we de hele middag de tijd om al het moois onder water te bewonderen. We kunnen hier uitgebereid over vertellen maar om het kort samen te vatten is het een ervaring die we nooit hadden willen missen.Super veel mooie vissen in allekleuren van de regenboog gezien waaronder bijvoorbeeld ook de nemo vis! ;). Verder ook nog een schildpad gespot en dat in een omgeving met een prachtig koraal in een helderblauwe zee van 26 graden. We hadden een wegwerponderwatercamera'tje bij en de foto's zijn al ontwikkeld. We mogen niet klagen over het resultaat al komen de mooie kleuren op de foto's niet echt over zoals het was.

Vervolgens zijn we maandag naar Cape Tribulation gegaan dat ongeveer 150 kilometer boven Cairns ligt. De weg ernaar toe staat bekend als een van de mooise routes ter wereld. Dit omdat het een twee uur durende tocht is langs prachtige baaien aan de ene kant van de weg en het regenwoud aan de andere kant van de weg. Onderweg kregen we uitgebreid uitleg over de omgeving van een lokale aboriginal.
Onze overnachtig lag midden in het warme en vochtige regenwoud maar ook direct aan een prachtig strand. Helaas konden we helaas niet in de zee zwemmen omdat er in deze tijd van het jaar dodelijke kwallen zwemmen (box jellyfish). Maar we mochten niet klagen want er was een heerlijk zwembad en we hadden ook een mooie upgrade gekregen van onze kamer. Een leuke eigen blokhut in de jungle met gratis ontbijt ;).
Na hier 2 nachtente hebben doorgebracht zijn we teruggereisd naarCairns met onderweg nog watleuke stops. Zohebben we onderweg nog een boottochtje over de Daintree river gemaakt op zoek naar krokodillen. Het resultaat na 1 uurvarenviel een beetje tegen omdat we'maar' 2 krokodillen hadden gezien. Het was volgens de gids te warm waardoorveel krokodillen onder het wateroppervlak zaten.

De volgende dag (gisteren) was onze reisdag. We vlogen van Cairns naar Brisbane en hebben daar de bus gepakt richting de Sunshine Coast dat noordelijk van Brisbane ligt. Hier is het niet zo extreem warm als in het tropische noorden bij Cairns maar is het aangenamer zomerweer.
We verblijven nu in Noosa (Sunshine Beach), het walhalla voor surfers en rich&famous van Australie. We zitten in een hippie achtig hostel met veel hangmatten, buddha beeldenen knalroze muren. Om er ook een beetje bij te horen hebben we ons vanochtend ook in de golven gewaagd. In een les van 2uur hebben we geprobeerd te surfen. Dit ging super goed!! (helaas zijn hier geen foto's van :p)

Voor de komende dagen staat een bezoek aan Fraser Island gepland. Daarna zullen we weer richting Brisbane gaan omdat we daar dan onze camper de 24eophalen.
We houden jullie op de hoogte en vinden het leuk om reacties te krijgen!

Groetjes! Ruud & Merel

Jeroen

Mooie verhalen! Kan niet anders zeggen dat ik superjaloers ben. Geniet ervan!

Linda

Klinkt weer helemaal super :) !!
Wauw, ben benieuwd naar alle foto's straks!
Heb je alleen een Nemo gezien of zat er ook een Dory bij ;) haha..

Ik wacht weer op t volgende verhaal :).
Lekker genieten jullie!

Kus Xxx

de buurtjes

Hoi luitjes,

Erg leuk om jullie ervaringen te lezen. Geniet er met volle teugen van!!!

Groetjes van Hans en Astrid en een knuffel van Jesse

nicole

De begrafenis was helemaal goed. Opa hield zich kranig. Sterke man hoor. Peet speelde met een paar muzikanten in de kerk. Dat was mooi en Willem en Jeroen hebben nog wat over oma verteld. Er waren heel veel mensen (130 ongeveer). na de condoleance zijn we met de hele familie mee naar opa thuis gegaan.
Het was goed, precies zoals oma het ook zou hebben gewild. dikke zoen voor jullie allebei.

Marion

Hoi lieverdjes,

Het was gisteren een mooie begrafenis van oma, net zoals tante Nicole al beschreef. De pastoor, die ook een persoonlijke vriend van opa en oma is, deed de mis. Ik denk dat opa het fijn heeft gevonden dat er zoveel mensen waren.

Fijn om te lezen dat jullie zo'n geweldige reis hebben, ik ben benieuwd naar de foto's!
Heel veel liefs van mama,xxxxx

Gerrie en Rien,

Had gisteren na de uitvaart jullie al een berichje gestuurd. maar is blijkbaar niet goed gegaan. Jullie hebben al kunnen lezen dat het een mooie begrafenis was. Dat vond ik ook. De priester vertelde over Oma hoe hij haar had gekend. Dat vond ik toch wel mooi. de gehele viering werd opgeluisterd door een band. Was eer indrukwekkend. Heb er een goed gevoel bij dat ik jullie heb vertegenwoordigd.

Groetjes.

Jessie

Heej mees en ruudie!

Fijn dat jullie zoveel berichtjes hebben gehad, moet jullie goed gedaan hebben:)!

Maar waauww, wat een verhalen zeg! Leuk dat je eindelijk kennis hebt gemaakt met de nemo vis, en net als Linda ben ik zeer benieuwd of je ook eindelijke kennis hebt gemaakt met Dory :P hahaha!

Ik ben blij dat jullie het zo fijn hebben daar en zoveel doen en zien! ( en dat toch weer in een vrij korte tijd!)

Hier is het bagger weer, storm en regen. Dus nogsteeds lichtelijk jaloers op dat klimaat waar jullie nu inzitten.

Verder gaat alles goed hier! Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!

Liefs xxxx

opa wierikx

brisbane is een mooie stad,er is veel te zien en te beleven.geniet er maar lekker van.als ik de naam
BRISBANE hoor noemen komen er mooie herinneringen
bij mij naar boven.

opa wierikx

ik was vergeten te vragen of jullie mooie foto's van het
centrum in brisbane zouden willen maken,mogelijk zitten er dan
kiekjes bij die ik zal erkennen,fijn toch!

Hans en Laura

Hee Surfdudes,

Wat klinkt dat allemaal goed!!!! Ahhh dat hippie hostelletje, super leuk!! We zien jullie er helemaal tussen zitten..

Veel plezier weer verder!!!

Xx

Ruud en Steef

Wow, heftig begin van jullie verslag. Des te meer reden om te genieten van jullie tijd daar! Zijn er benieuwd naar het volgende verslag. En in navolging van Jeroen, pure jaloezie hier! Have fun xxx

Bart

Hallo

Hier weer de wekelijkse voetbalupdate. Afgelopen donderdag PSV-Rapid boekarest 2-1. Manolev en matavz. PSV heeft nu trabzonspor geloot. Vandaag na verlies van az en twente wint PSV met 1-5 bij heerenveen. Toivonen 2x Wijnaldum 2x en matavz. PSV nu 2e op 1 punt van az. Twente en ajax volgen op 4. Nu donderdag twente nog even uit de beker knikkeren en dan kunnen we het jaar goed afsluiten. Groeten Bart