Reis mee met ons Down-Under!

Nieuw Zeeland (Noordereiland!)

Hoi allemaal,

Hier weer een nieuw reisverhaal geschreven vanuit Wellington (de hoofdstad van Nieuw Zeeland). Inmiddels ben ik alweer een week op pad met de tour en we hebben al veel gezien en gedaan! De groep bestaat uit mensen rond mijn leeftijd dus dat is wel prettig. Bijna iedereen is net als ik ook alleen aan het reizen en veel van hen combineren het ook met een bezoek aan australie dus ik was niet de enige met dat idee. Ik ben de enige nederlander in de groep (wat ik eigenlijk wel prettig vind haha). De groep bestaat uit 4 jongens en 12 meisjes afkomstig uit australie, duitsland, finland, zweden, denemarken, UK, ierland en polen. We praten allemaal goed engels met elkaardus al snel kwamen de gesprekken op gang en het is inmiddels een gezellige groep geworden! Ook de gidsen Graig en Lee zijn top dus geen klagen hier! Ook de accomodaties zijn super de luxe in vergelijking met de hostels die ruud en ik in Australie hebben gehad. Vaak hotelkamers ensuite en soms zelf jaccuzi en zwembad aanwezig. Een keer had mijn kamer zelfseen eigen tuintje met prive zwembad haha! Helaas hadden we het toen zo druk dat we er geen gebruik meer van hadden gemaakt.

Ik probeer hieronder even kort te vertellen wat we allemaal gedaan hebben. Ik heb niet heel veel tijd op het internet hierdus ik heb niet echt tijd om mijn verhaal te controleren dus misschien komt het wat onhandig of onduideljikgeschreven over maargoed dan weten jullie waardoor dat komt!

We zijn vorige week dinsdag de 17e vertrokken met de groep vanuit Auckland naar Bay of Island. Daar kon je vanalles doen maar ik en nog 3 andere meisjes besloten om het rustig aan te doen en geen excursie te doen maar de omgeving zelf te verkennen en hebben toen een leuke wandeling gedaan naar een waterval. Savonds met de groep uiteten geweest en wat gedronken in de kroeg wat erg gezellig was. Veel van onze avonden sluiten we af met de nodige alcohol wat toch wel vermoeiend begint te worden aangezien we vaak al om 06:30 opstaan om weer door te gaan naar de volgende bestemming!
Na Bay of Island zijn we doorgereden naar Coromandel waar we heerlijk in de zee gewommen hebben op een prachtig strand (de film Narnia is daar ook opgenomen.De dag daarna naar rotarura doorgereden. Rotarura is een klein stadje/dorpje waar veel warmwaterbronnen zijn. Het dorpje stadje heeft erg veel borrelende modderpoelen in de grond, geizers en weet ik veel wat het allemaal was. Maar de stad stonk daardoor naar rotte eieren!! Niet echt een plek om je was buiten te hangen haha. Ik ben met een groot deel van de groep gaan raften in een rivier dat echt weer een adembenemend uitzicht had. Heel Nieuw Zeeland is trouwens echt prachtig! Als we in de bus zitten kan ik nooit slapen want ik wil alleen maar uit het raam kijken naar al het moois hier!
De 21e zijn we met de groep naar een (echte) maori plek gegaan waar maar weinig mensen de kans voor krijgen dus dat was wel tof!(maori zijn de oorspronkelijke bewonders van nieuw zeeland en hebben bijzondere cultuur, taal etc. Bijvoorbeeld die Haka die de rugbyspelers doen van Nieuw Zeeland voor iedere wedstrijdis afkomstig van Maori cultuur).
Na een welkomsritueel ben ik nu een lid van de maori familie en dat was echt speciaal om mee te maken. We mochten hier geen foto's van nemen dus helaas maar ik heb welandere foto's daar kunnen nemen. zoals defoto waaropheel de groep springt aan de voorkant van de Marai waar we savonds in hebben geslapen.Het slapen in de Marai was ookeen bijzondere ervaring! Ik heb daar echt een geweldige dag/nacht gehad met de groep.
De volgende dag zijn we naar een ander maori dorp gegaan wat meer een toeristische plek is is waar je ook een rondleiding kreeg ik voelde me op en top toerist daar toen ik tussen de chinezen foto's maakte van de mensen die daar nog echt indat dorp/toeristische attractiewonen ook! De maori mensenhadden ook hun klederdracht aan enzo wat ze in hun dagelijkse leven niet door maar alleen bij speciale gelegenheden. Het was een oud dorp gelegen tussen allemaal warmwaterbronnen wat wel mooi was maar dus ook weer stonk. Maargoed genoeg over de maori. Daarna zijn we doorgereden naar Tongariro National Park (in de winter een ski gebied maar het hele jaar door populair vanwege de vulkanen en goede wandelroutes). Op de dag van aankomst regenachtig was dus we hadden nog geen plannen gemaakt om de volgende dag een wandeling te doen en hadden het met de nodige alcohol weer laat gemaakt. Sochtends aan het ontbijt was het inmiddels prachtig weer en besloot ik met nog 3 andere uit de groep om toch een wandeling te doen.. en dan kozen we ook maar meteen een vande langste van 19,4 km over de volkaan.
Deze wandeling was echt prachtig maar ook slopend vanwege de avond daarvoor. Maar we hebben het allemaal goed volgehouden en dat was maar goed ook want het was echt een prachtig op 2km hoogte! Ik heb bij jullie reacties al gelezen dat jullie denken dat het hier heel koud is hier in Nieuw Zeeland maar dat valt heel erg mee hoor. We hebben tot nu toe echt super veel geluk gehad met het weer (dat hier elk moment kan omslaan). Maar de meeste foto's die ik heb toegevoegd zijn die van de wandeling op de vulkaan waar het natuurlijk wel erg koud was (het vroor op de top 9 graden ofzo?) ener waaide ooknog eens een wind vanuit antartica. Maargoed volgens de mensen die er wonen was het de perfecte dag om de wandeling te lopen aangezien het zonnig was en niet regende.
Vandaag zijn we doorgereden naar de hoofdstad Wellington en morgen vertrekken we met de boot naar het zuidereiland.

Ik heb geen zin meer in het schrijven van dit verhaal dus ik stop nu! Nogmaals sorry als het verhaal onduidelijk en van de hak op de tak overkomt maar we hebben zoveel gedaan dat het lastig is om het allemaal in de goede volgorde te onthouden haha.
Ik geniet hier ontsettend van al het moois en alles gaat goed! Ik zie er nu al tegen op om naar huis te gaan maar dat is gelukkig pas over een week of 2!

DOEII!!!

ps: Ik vind het leuk om jullie reacties te lezen. ik lees ze allemaal hoor!

Reacties

Reacties

Laurieneke

Haaa Meem! Ik vind je verhaal goed leesbaar hoor! :-) Wat klinkt het toch tof zeg. Leuk dat je gezellige reisgenoten hebt. Lekker elke avond aan de borrel haha. Alvast aan het oefenen voor de vastenavend?
Ik hoop dat ik je snel zie, als ik terug ben. Dan wil ik alles horen in geuren ( behalve de rotte eieren ) en kleuren ;). Ik denk echt heel vaak: Wauh meem is gewoon in Nieuw Zeeland, als ik saai in Nederland door de supermarkt loop ;) HAVE FUN!!! Kusjes!

Laurieneke

Als JIJ terug bent bedoel ik wellicht

Christine

hoi Merel,leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Een reisblog maken was toch een goed idee. Ik ben altijd benieuwd naar je nieuwe avonturen. Veel plezier verder. lieve groet, Christine

Heleen

Lieve Merel,
Je verhalen zijn heel helder hoor. Ik vind het supertof ( is dat nog wel een woord voor een ouwe tante?) om je zo te volgen. Geniet nog van je komende weken, en veel kussen van mij
Heleen

Ilona

Ha Merel, het klinkt weer super daar :) erg leuk dat je zelf nog naar Nieuw Zeeland bent gegaan.. nu heb je de kans he ;) echt gaaf. Ik ga zo je nieuwe foto's kijken. Het klinkt allemaal zo mooi... je maakt erg leuke dingen mee, en ook leuk dat ik het op deze manier kan volgen :) geniet er nog even van want voor je het weet ben je weer terug in je hometown.. X

Marion

Ha, die stoere, lieve meid van mij!
Nou, je verhaal is prima te volgen hoor, en wat fijn om te lezen dat je het zo geweldig hebt!
Ben benieuwd hoe het raften ging, was het een hele wilde rivier, of viel het mee? Afgelopen vrijdagavond waren Alexandra en Angelo hier, en zij liet mij toen al een berichtje van jou op Facebook zien, en ik ben blij dat je voor raften en niet voor het bungi-jumpen [schijf je dat zo?] hebt gekozen!
Fijn ook dat het zo'n gezellig reisgezelschap is, wie weet hou je er nog leuke contacten voor in de toekomst aan over!
Lieve Merel, ik wist het natuurlijk al, over jou hoef ik mij geen zorgen te maken, dus ga vooral verder met volop genieten, en we wachten wel weer op je nieuwe avonturen!
Dikke kus, mama X

Nikki

Heel goed leesbaar in Mereltaal die ik nog herken van onze middelbare school briefjes haha. Grappie hoor! Je verhalen zijn heerlijk om te lezen en jaloersmakend! Vind het zo knap van je dat je dit zo alleen doet. Al ben je zo te lezen nooit alleen en heb je al genoeg leuke mensen ontmoet:).
En wat doe je toch veel gave dingen. Geniet er nog maar heel veel van!
Xx

Trudy en Anne-Marie

Hey Merel!

Zit samen met mama de foto's te bekijken. Super mooi en vet natuurlijk! We zijn helemaal jaloers hier! De komende weken nog heel veel plezier! We zijn benieuwd om je verhalen in real life te horen.

Kus

opa

hallo mereltje hier is opa met een leuk berichtje!
ruud is gisteren (vrijdag dus) langs geweest.
we hebben samen lekker gegeten.
jij mag 3 x raden wat de pot schafte,,,,juist merel,,,,,,,
het was wat jij altijd wilde eten als je bij opa was,
groentesoep met veel eigengemaakte balletjes en als
toetje:warme kersen met ijs en slagroom!
ruud heeft er goed van genoten en dat is fijn,toch.
dus merel,als je straks weer thuis bent, er nog wat over voor jou!of lust je alleen nog maar KIWI'S?
je weet maar nooit!
nog een fijne tijd hoor merel!
opa.

Laurette

Ook voor mij even een kort berichtje. De foto's zijn echt geweldig Merel! Je doet zoveel leuke dingen daar. Ik dacht eerst, oeoeh alleen op vakantie? Dat is toch eng en alleen? Maar volgens mij ben jij geen seconde alleen geweest haha. Super super gaaf allemaal!

Ik wens je nog super veel plezier daar!
xx Laurette

nicole

inderdaad erg leuk om alles te volgen zo. wat een kans om dit allemaal te doen. Ik kan me wel voorstellen dat je af en toe geen zin hebt om te schrijven. Het is ook bijkans onmogelijk om alle indrukken om te zetten in woorden lijkt me. Maar je verhalen zin super boeiend en de foto's maken het helemaal af.
Willem en ik waren in Isreal en ik wilde ook een blog bij houden. Geen tijd voor gehad. Was wel waanzinnig daar.
nou dikke zoen en genietze! XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!