Reis mee met ons Down-Under!

Zand happen op Fraser Island, cultuur in de grote stad en krokodillen aaien in de dierentuin

Hoi allemaal,

Hier weer een update van onze avonturen down under!

Nadat we het vorige verslag zijn geeindigd met het surfen in Noosa hebben we weer veel meegemaakt.

Toen we3 weken geleden in Hong Kong bij de douanein de rij stonden te wachten raakte we in gesprek met een nederlands stel dat voor ons in de rij stond. Hun reisging ook naar Australie maar omgedraaidin vergeijking met de onze. Wij gaan van noord naar zuid en hun gingen van zuid naar noord. We hebben elkaar een fijne vakantie gewenst enriepen nog voor de gein ' nou dan rijden we ergens halverwege nog wel langs elkaar'.

Stom toevallig checkte wij 2 weken later in bij eenHostel in Noosa waar hun 5 minuten later arriveerden. We kwamen elkaar op het strand weer tegen en hebben samende volgende dag de surfles gevolgd. Watal stond beschreven inons vorige verslag.Ze hadden net als onsop de planning staan omnaarFraser Island te gaan en ze boden ons een lift aan naar Hervey Bay waar de veerboot je naar Fraser Island vervoerd.

Met onze Utrechtse reisvrienden Wouter en Jolien hebben we overnacht in het spookstadje Hervey Bay waar je behalve een drive trough slijterij weinig te doen had.

De volgende dagwerden we bij ons Hostel opgehaald door onze gidsin een grote 4x4 toyota landcruiser. In deze auto zaten we met nog 3 andere reizigers dus het was achterin lekkerknus. Met de Ferry zijn we naar Fraser Island gebracht waar het avontuur pas echt begon. Onze chauffeur en tevens gids reed de veerpond af om vervolgens lekker hard door het regenwoud te crossen. Vervolgens op de 50mile beachhighway aangekomen bracht hij zijn kilometerteller nog verder omhoog met af en toe een piek naar 120km per uur! Scheurend over het strand, golvend ontwijken en na een paar keer ons hoofd tegen het plafond van de auto te hebben gestoten kwamen we aan bij het scheepswrak dat op het strand en in zee lag. Dit was in 1935 met een vloedgolf vast komen te zitten en kregen ze niet meer los. Op de foto's kan je zien wat er na 70jaar nog van over is. Waarschijnlijk zal dit schip over 10 jaar al helemaal weg zijn. Verder heeft de gids ons nog naar andere mooie plekken van het eiland gebracht en hebben we genoten van een heerlijke lunch met bier en champagne. Na weer een dolle rit in de auto terug kwamen we net op tijd aan voor de laatste ferry terug naar het vaste land. Tijdens de oversteek zag Merel nog een haai boven het water uitspringen. Dit was schijnbaar niet zo heel bijzonder aangezien er in dat stuk zee de meeste haaien voor komen per vierkante km ter wereld! Dus er worden daar regelmatig haaien gespot en gevangen (of mensen opgegeten :P).

De volgende dag hebben we afscheid genomen van Wouter en Jolien om ieder weer zijn eigen reis voort te zetten. Wij vertrokken weer terug naar Brisbane waarvanuit we nu dit verhaal schrijven. Brisbane is een moderne stad met 3,2miljoen inwoners wat het dus lekker druk maakt. De oude gebouwtjes worden opgeslokt door grote kantoorgebouwen en hoge flats. Daarnaast krioelt het van de wegen waar iedereen met zn dikke auto lekker overheen raast. Op ons komt dat niet echt gezellig over maar speciaal voor opa hebben we nog wat foto's van de oude gebouwen gemaakt. Misschien herken je ze nog wel Opa?
De kerstsfeer proberen de Brisbaners hier te creeeren met versieringen en leuke kerstoptochten, al komt het voor ons een beetje raar over om metje kerstmutst op te lopen boven je zwembroek.

Gisteren hebben we een bezoek gebracht aan de Australia Zoo, dit is de dierentuin van Steve Iwin (the krokodile hunter). Het doel van de dierentuin was om mensen in contact te laten komen met de dieren en dit is goed gelukt. Ze lopen met de wilde dieren door het park heen zodat iedereen ze kan aaien en met ze op de foto kan. Op de foto's kan je zien dat Merel met een baby alligator, olifant, kangaroo, wombaten zelfs een baby koala op de foto is geweest. Dit was echt fantastisch!! Ook hebben de verzorgers laten zien hoe ze het verblijf voor de dieren zo aangenaam mogelijk maken. Zo speelde ze lekker samen met de olifanten en tijgers in het water. Dit hadden wij nog nooit gezien dus was heel mooi.

Vandaag doen we het lekker rustig aan en gaan zo zwemmen in de lagoon in Brisbane. (net als in Cairns hebben ze hier ook een gratis openbaar zwembad/aangelegd strandin de stad)
Morgen gaan we onze camper ophalen en dan zien we wel waar we met kerst belanden.

We willen iedereen fijne feestdagen wensen!
En mochten we voor die tijd niet meer online zijn ook alvast een goede jaarwisseling.

Groetjes, Ruud & Merel

Ps: we hebben 2 nieuwe foto albums op de site gezet dus vergeet die niet te bekijken en een reactie achter te laten!

Suus&Jeroen

Lieve Merel en Ruud,

Fantastisch!!! En wat een gek idee, kerst en nieuwjaar aan de andere kant va de wereld. Een ervaring die niemand jullie meer afpakt! We kijken uit na weer een nieuw avontuur en foto's!!
Hele fijne kertsdagen en alvast ook een spetterde jaarwisseling!!! (maar dat moet haast geen probleem zijn....)

Liefs Suus en Jeroen

Rodger

beste Merel en Ruud,

helemaal geweldig jullie foto's en verhalen.
lekker genieten.
alvast fijne dagen en een mooi en gezond 2012

groetjes Rodger en Annelia

Gerrie en Rien

Hoi vrijbuiters.
Jullie leven daar als god in Frankrijk.
Maar hebben gelijk hoor. Geniet ervan wat je allemaal ziet en mee maakt. We wensen julloie hele fijne kerstdagen en denk er om straks wel links rijden.Ik stop er nu mee want Hans heeft zich bij zijn eigen woning buiten gesloten.

Christine

hallo Merel & Ruud,
HEERLIJK hebben jullie het, geweldig om te lezen. Fijne kerstdagen onder de zon, xx Christine

Bart

Hallo,

Twente-PSV voor de beker. Na 90 min 0-0. Na verlenging 1-2. Matavz 2x en Jancko pen. PSV 2x voorgestaan. Volgende ronde nec thuis dus halve finale lonkt. Groeten Bart

Sjaan en Annette

Hallo Merel en Ruud, fantastische foto's, zo te zien hebben julie een prachtige vakantie! Natuurlijk ook nog een fijne kerst gewenst. Moet wel bijzonder zijn daar om white Christmas te zingen liggend op het strand in de zon. Drink een lekker glas op doen wij straks ook.

Marion

Hallo lieverds,
Ik had afgelopen zaterdag de foto's al gezien toen ik even bij opa was, maar heb nu pas het verhaal erbij gelezen. Wat ziet het er allemaal geweldig uit, wij krijgen allemaal wel zin om daar naar toe te komen!
Het was erg gezellig met het Kerstdiner gisteren, en jullie moeten van allemaal de liefste groeten hebben!
Ben beniewd naar jullie volgende belevenissen!
Veel liefs en een dikke kus van mama X

Hans en Laura

Ahhhhhh die foto met de babykoala, hoe schattig!!!! Zo te zien genieten jullie met volle teugen!!! Wij gaan zo ons kerstdineetje voorbereiden.. Merry Christmas!!!

Liefs Hans en Laura

Roger!

He Meem en Ruud! Wat leuk om de verhalen te lezen! Jullie zijn lekker op dreef en volgens mij genieten jullie, toppie! Lekker doen hoor, voor je het weet ben je weer hier! Alvast fijne gelukkig nieuwjaar natuurlijk en lekker genieten! Laat je me even weten wanneer je ongeveer in Melbourne bent haha zou ik leuk vinden! Zet hem op daar!

X